رابط کاربری اپلیکیشن یوتیوب تغییر می کند

رسانه کلیک - اگر از کاربران اپلیکیشن یوتیوب هستید، به زودی با یک پوست اندازی بزرگ از این اپلیکیشن شگفت زده خواهید شد.

رابط کاربری اپلیکیشن یوتیوب تغییر می کند

به نظر می‌رسد که گوگل در حال آزمایش یک رابط کاربری جدید برای سرویس پخش ویدئوی معروف خود است تا گشت و گذار در فضای این سرویس حین دیدن فیلم ها را بیش از پیش راحت و لذت بخش کند.

ساختار فعلی اپلیکیشن یوتیوب به گونه ای است که اگر قصد گشت زدن در بخشهای مختلف آن را داشته باشید، به راحتی می‌توانید فیلم در حال پخش خود را در قالب پنجره ای کوچک در گوشه ای از صفحه قرار دهید. این در حالی است که تنها کار این پنجره کوچک، ادامه نمایش فیلم مورد نظر شماست و حتی از امکانات ساده ای نظیر مکث یا ادامه فیلم نیز خبری نیست.

اما طراحی جدید شرکت گوگل در پی آن است که آزادی عمل بیشتر و کنترل دقیق تری بر روی اجزای این اپلیکیشن داشته باشید؛ بدین صورت که به جای یک جعبه خشک و ناقص، نواری در دسترس دارید که بر اساس اندازه ای که خودتان تعیین کرده اید، تطبیق یافته و عناصر آن جای‌گیری متفاوتی پیدا می‌کنند؛ درست همانند اتفاقی که طی تقسیم صفحه نمایش گوشی های اندرویدی جدید به دو بخش شاهد هستیم.

این طراحی موجب می‌شود گزینه هایی همچون توقف پخش ویدئو و یا نام فیلم در حال پخش، مستقیماً در دسترس باشد و البته وجود گزینه x نیز موجب می‌شود تا با یک لمس، این پنجره را به کلی ببندید. تصویر متحرکی که در ادامه مشاهده می‌کنید، به خوبی گویای این تغییرات جدید است:

یوتیوب

البته ممکن است بپرسید که چرا شما از این ویژگیها برخوردار نیستید و اثری از این تغییرات در اپلیکیشن یوتیوب خود مشاهده نمی‌کنید. از این رو باید بدانید که این به روز رسانی فعلاً مختص افرادی است که به عنوان تست کننده های محصولات آزمایشی گوگل در نظر گرفته شده اند.

گفتنی است؛ هنوز معلوم نیست این ویژگی های آزمایشی یوتیوب چه زمانی وارد اپلیکیشن رسمی این سرویس می شوند.

ارسال نظر