سرویس Google Poly کاربران را وارد دنیای واقعیت مجازی می‌کند!

رسانه کلیک - گوگل امروز پلتفرم جدیدی معرفی کرد که برای پیدا کردن و به اشتراک گذاشتن اشیا سه بعدی کاربرد دارد. سرویس Google Poly کاربر را وارد دنیای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌کند.

سرویس Google Poly کاربران را وارد دنیای واقعیت مجازی می‌کند!

سرویس Google Poly با Tilt Brush و Blocks یکپارچه است و توسعه دهندگان می‌توانند آن را به عنوان مدلی سه بعدی به سازه‌های واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت مجازی (VR) خود اضافه کنند. این پلتفرم یک سرویس فوق العاده برای افراد تازه کاری است که می خواهند در دو فضای تقریبا تازه متولد شده و مدرن یعنی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، ورود پیدا کنند.

Google Poly برای کدام سرویس ها ارائه شده است؟

سرویس Google Poly برای برخی از کیت‌های توسعه‌ نظیر ARCore گوگل یا ARKit اپل ساخته شده و امکان آپلود یا مشاهده اشیا سه بعدی را در موبایل یا مرورگرهای دسکتاپ فراهم می‌کند.

سرویس Google Poly

اگر دنبال چیز خاصی (مثل چیزبرگر) بگردید به مدل‌هایی دست می‌یابید که قابل مشاهده و دانلود هستند یا مستقیماً می‌توانید آن‌ها را برای ویرایش به محیط واقعیت مجازی خود بیاورید. سازندگان در نهایت می‌توانند پروژه‌ها را تکمیل و آن‌ها را دوباره روی Poly آپلود کنند؛ آنجا گوگل به طور خودکار به پروژه‌های اصلی اعتبار می‌دهد.

آیا گوگل سرویس google poly را رایگان عرضه خواهد کرد؟

برخلاف سایر پلتفرم‌های مشابه، گوگل قصد دارد Poly را به صورت رایگان عرضه کند. فعلاً مشخص نیست که این سیستم تا ابد رایگان خواهد بود یا نه، ولی می‌توان انتظار داشت که طراحان حرفه‌ای مدل‌های سه بعدی بخواهند کارهای خود را به فروش برسانند. شاید هم گوگل می‌خواهد Poly را مثل Remix 3D مایکروسافت در حد استفاده‌های تفریحی نگه دارد.

با این حال پلتفرم Poly فعلاً برای کسانی که تازه می‌خواهند وارد حوزه VR/AR که همان واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است، شوند منبع فوق العاده‌ای به حساب می‌آید.

ارسال نظر