افزایش دقت مترجم گوگل در حالت آفلاین با بهره گیری از هوش مصنوعی

رسانه کلیک - مترجم گوگل با اضافه شدن تکنولوژی هوش مصنوعی جان تازه ای گرفته و دقت آن در حالت آفلاین به حد چشمگیری بالا رفته است.

افزایش دقت مترجم گوگل در حالت آفلاین با بهره گیری از هوش مصنوعی

مترجم گوگل یک ابزار کاربردی برای ترجمه متون به حساب می آید، اما تا پیش از این زمانی که دسترسی به اینترنت نداشته و قصد استفاده از آن را داشتید، با مشکلات متعددی روبرو می شدید. غول دنیای جستجوگرها امروز اعلام کرد که در بروزرسانی جدید، مترجم گوگل با بهره گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی با قدرت تر از قبل در اختیار کاربران خواهد بود و امکان ترجمه متون در حالت آفلاین نیز به بهترین شکل ممکن انجام می پذیرد.

گوگل در سال 2016 قابلیت ترجمه ماشینی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد که از این طریق، کل محتوای متن به صورت لحظه ای پردازش شده و سپس عملیات ترجمه انجام می شود. بعد از آن، تکنولوژی هوش مصنوعی به آن اضافه شد و حالا توسعه دهندگان گوگل قصد دارند تا این ویژگی را در حالت آفلاین نیز فعال کرده و آن را در اختیار کاربران قرار دهند. به این ترتیب اگر به مرور شروع به استفاده از اپلیکیشن مترجم گوگل در حالت آفلاین کنید، متوجه تغییرات خواهید شد.

جولی کتیا یکی از افراد فعال در این پروژه در وبلاگ گوگل نوشت:

با استفاده از هوش مصنوعی، عبارت هایی که به مترجم گوگل سپرده می شود، در ابتدا به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرد. همان طور که می دانید تا پیش از این، سیستم ترجمه کلمه به کلمه روی متون اعمال می شد، اما حالا پاراگراف ها و عبارت های بلند سپرده شده به Google Translate با دقت بیشتری پردازش شده و به این ترتیب، عبارت خواناتری به کاربر تحویل داده می شود.

زمانی که شما به کشور دیگری سفر کرده و اینترنت در دسترس تان نیست، مترجم آفلاین می تواند کمک شایان توجهی به شما کند. اما یکی از نکات مثبت آن، کم بودن حجم زبان های مختلف است. بد نیست بدانید که حجم فایل های مرتبط با زبان های مختلف در سنگین ترین حالت تنها 45 مگابایت است که فضای زیادی را روی گوشی کاربران اشغال نمی کند.

شما هم اینک می توانید با مراجعه به اپلیکیشن مترجم گوگل در نسخه آی او اس یا اندروید، روی منوی Settings ضربه زده و حالت Offline translation را انتخاب کنید. سپس کافی است آیکون + را لمس کرده، زبان مورد نظر را انتخاب و روی دانلود کلیک کنید.

طبق اعلام گوگل، سیستم هوش مصنوعی در حال حاضر برای 60 زبان زیر فعال شده است:

Afrikaans، Albanian، Arabic، Belarusian، Bengali، Bulgarian، Catalan، Chinese، Croatian، Czech، Danish، Dutch، English، Esperanto، Estonian، Filipino، Finnish، French، Galician، Georgian، German، Greek، Gujarati، Haitian Creole، Hebrew، Hindi، Hungarian، Icelandic، Indonesian، Irish، Italian، Japanese، Kannada، Korean، Latvian، Lithuanian، Macedonian، Malay، Maltese، Marathi، Norwegian، Persian، Polish، Portuguese، Romanian، Russian، Slovak، Slovenian، Spanish، Swahili، Swedish، Tamil، Telugu، Thai، Turkish، Ukrainian، Urdu، Vietnamese، و Welsh.

همانطور که ملاحظه می کنید، زبان فارسی در این فهرست حضور دارد.

ارسال نظر