چطور تبلیغات مزاحم در اندروید و iOS را مسدود کنیم؟

بدون شک دیده‌شدن زیاد تبلیغات در مرورگرها و اپلیکیشن‌ها برای کاربران آزاردهنده است. ما در این مقاله می‌گوییم که چطور در اندروید و آی‌او‌اس از شر این تبلیغات خلاص شوید.

اپلیکیشن BLOKADA، یک ابزار متن‌باز (Open source) برای مسدودکردن تبلیغات در اپلیکیشن و مرورگر است که برای اندروید و آی‌او‌اس طراحی شده است. این اپلیکیشن افزون بر تبلیغات، ردیاب‌ها و بدافزارها را هم مسدود می‌کند.

یکی از قابلیت‌های خوب و کاربردی این ابزار این است که در پس زمینه فعال است و کلیه فعالیت‌های شما در جهت مسدودسازی تبلیغات، ردیاب‌ها و تروجان‌ها را مانیتور می‌کند.

برای استفاده از این اپلیکیشن‌ سیستم شما نیاز به روت‌بودن و جیلبریک ندارد. همچنین این اپلیکیشن در مواقعی که به اینترنت وای‌فای متصل هستید، می‌تواند در پس‌زمینه به فعالیت خود ادامه دهد.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است؛ کافی است از اپل‌استور نسخه آی‌او‌اس و از F-droid نسخه اندروید را دانلود کنید. چون نسخه اندروید این ابزار آزمایشی است، هنوز در گوگل‌پلی عرضه نشده نیست.

وقتی برنامه را برای اولین‌ بار اجرا می‌کنید، از شما می‌خواهد به وی‌پی‌ان دسترسی داشته باشد. کافی است روی دکمه پاور بزنید تا اپلیکیشن شروع به‌ کار کند. در تب Activity می‌توانید لیست فعالیت‌هایی که مسدود می‌شوند را ببینید. موارد قرمز مسدودشده‌اند و موارد سبز، فعالیت‌های مجاز هستند.

ارسال نظر