آموزش نحوه رمز گذاشتن روی فایل ورد (Microsoft Word)
اگر بر روی فایل ورد مهمی کار می کنید که نمی خواهید اطلاعات آن را دیگران مطالعه کنند؛ پیشنهاد میکنیم ما را در ادامه مطلب آموزش نحوه رمز گذاشتن روی فایل Word همراهی کنید. با اینکار تنها با ورود رمز سایرین می توانند محتویات فایل را ببینند.
آموزش نحوه رمز گذاشتن روی فایل ورد (Microsoft Word)
برای محافظت از محتویات اسناد Microsoft Word خود، حفاظت رمز عبور را به آنها اضافه کنید. با انجام این کار، کاربر هر بار که سند را باز میکند باید رمز عبور را وارد کند.
چگونه با استفاده از ویژگی داخلی Word رمز عبور انتخاب کنید:
یک سند Word را با رمز عبور رمزگذاری کنید
برای شروع ایمنسازی سند خود با رمز عبور، سند خود را با Microsoft Word خود باز کنید.
وقتی سند شما باز شد، در گوشه سمت چپ بالای Word، روی «File» کلیک کنید.
از نوار کناری سمت چپ، گزینه "Info" را انتخاب کنید.
در قسمت سمت راست، روی Protect Document > Encrypt with Password کلیک کنید.
کادر "رمزگذاری سند" باز میشود. در اینجا، روی فیلد «رمز عبور» کلیک کنید و رمز عبوری را که میخواهید برای محافظت از سند خود استفاده کنید تایپ کنید. سپس، روی «OK» کلیک کنید.
در کادر "تأیید رمز عبور"، روی قسمت "Reenter Password" کلیک کنید و همان رمز عبور را تایپ کنید. سپس، "OK" را انتخاب کنید.
تغییرات خود را با کلیک بر روی "ذخیره" در نوار کناری سمت چپ Word ذخیره کنید.
سند Word شما اکنون محافظت شده است و هر بار که سند را باز کنید از شما خواسته میشود رمز عبور خود را وارد کنید.
در آینده، اگر میخواهید رمز عبور را حذف کنید، میتوانید به راحتی این کار را انجام دهید. به سادگی سند خود را با Microsoft Word باز کنید، File > Info > Protect Document > Encrypt with Password را انتخاب کنید. محتوای فیلد «رمز عبور» را پاک کنید و روی «OK» کلیک کنید. سپس، "ذخیره" را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.