آموزش پیدا کردن منبع عکس یا ویدئو در اینترنت با جستجوی معکوس گوگل

اگر شما هم به دنبال پیدا کردن منبع یک عکس یا نام افرادی که در یک ویدئو یا عکس دیده اید، هستید احتمالاً با ابزار جستجوی معکوس گوگل (Google reverse search) برخورد کرده اید. شما می توانید منبع اصلی یک ویدئو یا عکس را با سرچ آن به طور معکوس در گوگل پیدا کنید. با کلیک همراه باشید.

آموزش پیدا کردن منبع عکس یا ویدئو در اینترنت با جستجوی معکوس گوگل

روی تلفن
با استفاده از یک برنامه شخص ثالث به نام «جستجوی عکس معکوس»، می‌توانید به راحتی یک تصویر را در تلفن اندرویدی خود جستجو کنید.

1] برنامه Reverse Image Search را در گوشی اندروید خود دانلود و نصب کنید.

جستجوی عکس معکوس را دانلود کنید.

2] برنامه را باز کنید، روی Add Image کلیک کنید و تصویری را که می خواهید در گوگل جستجو کنید انتخاب کنید.

3] پس از انتخاب تصویر، روی دکمه جستجو کلیک کنید.

اکنون تصویر را در Google جستجو می‌کند و نتایج وب احتمالی مرتبط با آن را مشاهده خواهید کرد. اگر نتایج دلخواه را دریافت نکردید، می‌توانید با تغییر دادن موتورهای جستجو از منوی پایین، همان تصویر را در Yandex یا Bing جستجو کنید.

در رایانه شخصی (وب)
از طرف دیگر، می توانید تصویر را مستقیماً از طریق مرورگر وب رایانه خود در Google جستجو کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید.

1] مرورگر مورد نظر خود را باز کنید و به images.google.com بروید.

2] پس از بارگیری سایت، روی نماد دوربین (جستجو با تصویر) در نوار جستجو کلیک کنید.
3] بر روی آپلود تصویر کلیک کنید و تصویر را از رایانه خود انتخاب کنید.

اکنون به طور خودکار به صفحه نتایج جستجو هدایت می شوید، جایی که می توانید نتایج مربوط به تصویر آپلود شده را مشاهده کنید. همچنین می توانید سایر تصاویر مشابه بصری را از طریق گزینه داده شده بررسی کنید.

جستجوی معکوس در گوگل با استفاده از ویدئو

در حال حاضر، گوگل توانایی معکوس کردن جستجو با استفاده از ویدیوها را ارائه نمی دهد. با این حال، راه حلی وجود دارد که می توانید برای دریافت جزئیات یک ویدیوی خاص دنبال کنید.

ویدیو را در رایانه خود پخش کنید.
چند اسکرین شات از فریم های مختلف در ویدیو بگیرید. می توانید این کار را با استفاده از ابزار Snip & Sketch یا Snipping در ویندوز انجام دهید.
اکنون در مرورگر خود به images.google.com بروید.
روی آپلود تصویر کلیک کنید و یکی از اسکرین شات ها را انتخاب کنید.
به همین ترتیب، اسکرین شات های گرفته شده را یکی یکی آپلود کنید. با این کار تمام نتایج ممکن در وب مرتبط با ویدیو به شما ارائه می شود.
در واقع، این یک ترفند کامل نیست، اما گاهی اوقات به خوبی کار می کند. می توانید از آن برای یافتن منبع ویدیوهای ویروسی در واتس اپ و فیس بوک استفاده کنید.

ارسال نظر