دستیار هوشمند هواوی احساسات کاربر را درک می کند!

رسانه کلیک - بر اساس اخبار جدیدی که به گوش می رسد، ظاهرا دستیار هوشمند هواوی به کمک هوش مصنوعی به زودی به قابلیت تشخیص احساسات مجهز می شود.

دستیار هوشمند هواوی احساسات کاربر را درک می کند!

سیری ، کورتانا ، الکسا و گوگل اسیستنت به عنوان دستیاران مجازی هوشمند به حساب می آیند که از کارایی زیادی نیز برخوردار هستند. اما متأسفانه مقوله احساسات در میان آنها جایی ندارد و از این نعمت بی بهره اند. اما حالا به نظر می رسد که سومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشند، یعنی هواوی قصد دارد تا بهره گیری از هوش مصنوعی ، امکان تشخیص احساسات را به دستیار هوشمند خود بیاورد.

دستیار هوشمند هواوی در سال 2013 در کشور چین عرضه شد و روزانه توسط حدود 110 میلیون نفر مورد استفاده قرار می گیرد. حالا آنها قصد دارند تا با توسعه و کمک گرفتن از هوش مصنوعی، آن را بیش از پیش کاربردی کنند.

اگر به اوایل سال جاری برگردیم، به خاطر می آوریم که منبع تحقیقاتی Gartner به این موضوع اشاره کرد که emotion AI قادر خواهد بود تا با شناسایی احساسات کاربر، پاسخ های مناسب با آن را به شخص تحویل دهد. Annette Zimmerman، مدیر عامل این مجموعه اظهار داشت:

تا سال 2022 دستیار هوشمند گوشی شما احساسات و عواطف تان را بیشتر از افراد خانواده درک خواهد کرد. به کمک تشخیص حالت صورت، شنیدن صدا و بررسی رفتار، دستیاران هوشمند قادر خواهند بود تا محتوا و احساسات شخص را درک کرده و به این ترتیب، پاسخی متناسب با آن را بیان می کند.

طبق اعلام Gartner ، دستیار هوشمند به کمک تشخیص احساسات و عواطف کاربر، می تواند به سیستم حمل و نقل عمومی یا پزشکی کمک شایان توجهی کند. خودروهایی که به این قابلیت مجهز باشند، می توانند احساس خستگی ، عصبانیت ، ترس یا ناامیدی راننده را درک کرده و به این ترتیب، در کنترل بهتر خودرو به وی کمک کنند. همچنین در شاخه پزشکی، منشی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی می تواند به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته حالات جسمی و روحی شخص بیمار را کنترل کرده و تغییر وضعیت های ناگهانی را به سرعت به اطلاع پزشکان برساند.

فلیکس ژانگ مدیر ارشد بخش مهندسی نرم افزار هواوی پیرامون این مطلب گفت:

ما تصور می کنیم که در آینده نزدیک، تمامی کاربران حرفه ای مایل خواهند بود تا بتوانند با گوشی از طریق احساسات تعامل برقرار کنند. این دقیقا چیزی است که به عنوان هدف بلند مدت روی آن تمرکز کرده ایم.

جیمز لو مدیر بخش هوش مصنوعی هواوی به این موضوع اشاره کرد که در نظر دارد تا با توسعه دستیار هوشمند هواوی آن را به سمتی ببرد که مکالمه های صوتی با کاربر را تا اندازه ای ادامه دهد که شخص، به هیچ عنوان احساس تنهایی نکند. این اتفاق در صورت تزریق IQ بالا و امکان تشخیص احساسات محقق می شود.

آخرین پردازنده تولید شده توسط هواوی، Kirin 970 به واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز است که وظیفه مدیریت هوش مصنوعی را بر عهده دارد. همانطور که می دانید، این چیپست در آخرین محصول این شرکت چینی، یعنی هواوی P20 و پی 20 پرو قرار گرفته است ( هواوی P20 Pro چه تفاوتی با P20 معمولی دارد؟ ).

ارسال نظر