دستیار هوشمند HiAssistant هواوی به جنگ سیری، بیکسبی و الکسا می رود!

رسانه کلیک - به گزارش بلومبرگ، دستیار هوشمند HiAssistant هواوی در حال توسعه است و به زودی وارد بازار کشور چین می شود.

دستیار هوشمند HiAssistant هواوی به جنگ سیری، بیکسبی و الکسا می رود!

همانطور که می دانید، سیری، الکسا و گوگل اسیستنت را می توان از جمله دستیاران هوشمند مشهور در دنیای تکنولوژی به حساب آورد که به دنبال آنها، کورتانا مایکروسافت و بیکسبی سامسونگ نیز در تعقیبشان هستند. طبق اخبار جدیدی که توسط رسانه خبری بلومبرگ منتشر شده، ظاهرا هواوی نیز در حال توسعه و طراحی دستیار هوشمند HiAssistant است که در ابتدا، به زبان چینی و مخصوص کاربران بومی این برند عرضه خواهد شد.

توسعه دهندگان وب سایت XDA در آخرین نسخه رابط کاربری EMUI 8.1 که بر اساس اندروید 8.1 Oreo نوشته شده، ردپاهایی از دستیار هوشمند HiAssistant را مشاهده کردند.

گوشی های هواوی که در کشور چین در دسترس قرار گرفته، به صورت پیش فرض دارای HiVoice است. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا وظایف ابتدایی مانند برقراری تماس را از طریق فرامین صوتی انجام دهند. این ویژگی را نمی توان در مقایسه با دیگر دستیاران هوشمند موجود در بازار، کاربردی به حساب آورد. در هر صورت، دستیار هوشمند های اسیستنت که در حال توسعه است، با بهره گیری از قابلیت درک زبان طبیعی (Natural Language Understanding) از قدرت بالایی برخوردار خواهد بود.

دستیار هوشمند HiAssistant لوگوی دستیار هوشمند HiAssistant

افراد نزدیک به هوآوی بر این باورند که دستیار هوشمند HiAssistant تنها در کشور چین عرضه می شود و با دستگاه هایی که از پردازنده Kirin 970 و رابط کاربری EMUI 8.1 استفاده می کنند، سازگار است. اسمارت فون های P20 و P20 Pro که در فروردین ماه معرفی می شوند، فاقد این گزینه خواهند بود. چرا که عرضه آنها به صورت جهانی است و دستیار هوشمند یاد شده تنها در کشور چین در دسترس قرار می گیرد. از آنجا که موارد زیادی از منشی هوشمند هواوی به بیرون درز پیدا کرده، ظاهرا این دستیار مجازی امکان انجام تمامی وظایف و تنظیمات گوشی را دارا است.

برای دستیار هوشمند HiAssistant در کنار کنترل دستگاه، قابلیت هایی مانند جستجو برای غذا، مسیریابی، تهیه بلیط قطار، مشاهده ویدئو و مواردی از این دست در نظر گرفته شده است. جستجو در آلبوم های موزیک، کلیپ های تصویری و کتاب ها نیز از جمله توانایی های این دستیار صوتی هوشمند به حساب می آید. همچنین امکان ارسال پول به بانک های مختلف کشور چین را می توان به عنوان یک ویژگی مهم منشی هوشمند هواوی در نظر گرفت.

از جمله دیگر قابلیت های دستیار هوشمند HiAssistant می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص اشیاء در دسته بندی های مختلف مانند غذاها، حیوانات، وسایل نقلیه و ابزار آلات
  • خواندن بارکدها یا متون مختلف
  • دسترسی به اپلیکیشن های سوم شخص برای تشخیص سواحل، آتش بازی، گل ها، سگ ها، گربه ها و غیره

ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، نشان دهنده آن است که دستیار هوشمند هواوی قابلیت رقابت با سیری، الکسا و گوگل اسیستنت را دارد.

در حال حاضر، اطلاعاتی در مورد زمان عرضه دستیار هوشمند HiAssistant در دسترس نیست. اما به محض انتشار مطالب بیشتر در این خصوص، شما را در جریان می گذاریم.

ارسال نظر