نکات مهم در طراحی UX/UI سایت | چطور کاربران را جذب کنیم؟

<p>آمار طراحی وب سایت بر اساس رفتار کاربر یکی از مواردی است که برای داشتن یک سایت پربازدید می بایست به آن توجه کنید. در ادامه نکات مهم در طراحی UX/UI سایت را مرور می کنیم. چیزی به سادگی طراحی وب سایت می تواند تأثیر عمیقی بر رفتار مصرف کننده داشته باشد. به هر حال، وب سایت های زیادی در وب وجود دارد که کاربران، تحمل بسیار کمی برای طراحی با کیفیت پایین آن ها دارند. پس اگر قصد طراحی و یا سفارش ساخت سایت را دارید حتما حساسیت بیشتری به خرج دهید. به طور کلی، در اینجا برخی از حقایق کلی در مورد رفتار کاربر بر اساس طراحی وب سایت آورده شده است.</p> <p>۳۸ درصد از کاربران صفحه ای را با طرح یا محتوای غیرجذاب ترک می کنند آیا تا به حال از دیدن خود در وب سایتی که به نظر می رسد در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است ناراحت شده اید ؟ حقیقت این است که یک چیدمان غیرجذاب می‌تواند باعث شود بیش از یک سوم کاربران وب‌سایت از سایت شما پرش کنند. این می تواند به دلیل عدم اعتماد یا نداشتن رابط کاربری خوب باشد.</p> <p>کاربر به طور متوسط ​​به ۱۰ تا ۲۰ ثانیه زمان نیاز دارد تا تصمیم بگیرد که آیا می خواهد در سایت بماند یا خیر در واقع، ۵۵ درصد از بازدیدکنندگان کمتر از ۱۵ ثانیه را در یک وب سایت صرف می کنند که با قانون به اصطلاح ۱۵ ثانیه مطابقت دارد. با این قانون، مهم است که توجه بازدیدکنندگان خود را در عرض ۱۵ ثانیه به خود جلب کنید، بنابراین آنها به احتمال زیاد زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند.</p> <p>۵۷ درصد از کاربران کسب و کاری با طراحی وب سایت موبایل ضعیف را توصیه نمی کنند روز به روز افراد بیشتری از مرور دسکتاپ به استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت رویگردان می شوند. این بدان معنی است که داشتن یک وب سایت که به خوبی روی دستگاه های تلفن همراه کار می کند بسیار مهم است، زیرا بیش از نیمی از کاربران با استفاده از موبایل وارد سایت شما می شوند.</p> <p>کاربران ۲.۶ برابر زمان بیشتری را در صفحات دارای ویدیو صرف می کنند در واقع، ۹۱ درصد از کاربران محتوای بصری را به محتوای مبتنی بر متن یا رسانه ایستا ترجیح می دهند. به طور خاص، محتوای تعاملی در قالب فیلم، تصویر و بازی بیشترین جذب کاربران را دارد. به همین دلیل است که سایت های دارای ویدئو بسیار موفق تر از سایت های بدون ویدئو هستند.</p> <p>۴۴ درصد از کاربران بدون اطلاعات تماس یک وب سایت را ترک می کنند اگر کاربران نتوانند هیچ اطلاعات تماسی را پیدا کنند، تماس با شما از طریق وب سایت شما برای آنها دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که کارشناسان همیشه توصیه می کنند اطلاعات تماس خود را واضح، مختصر و به راحتی در وب سایت خود برای کاربران قرار دهید.</p> <p>آمار طراحی وب سایت بر اساس رفتار کاربر و عملکرد وب سایت عملکرد وب سایت نیز مانند طراحی می تواند تاثیر زیادی بر رفتار کاربران داشته باشد. این شامل هر چیزی از مشکلات از بارگیری گرفته تا عملکرد باگ است. به طور کلی، در اینجا حقایقی در مورد رفتار کاربر بر اساس عملکرد وب سایت وجود دارد:</p> <p>تا ۸۰ درصد از کاربران وب سایتی را ترک می کنند که به درستی در دستگاه آنها نمایش داده نمی شود به طور دقیق تر، ۵۳ درصد از کاربران تلفن همراه وب سایتی را ترک می کنند که پس از سه ثانیه به درستی نمایش داده نمی شود. این بدان معنی است که اگر وب سایت به درستی در دستگاه انتخابی شخصی نمایش داده نشود، تمام ترافیک جهان را نیز داشته باشد بی معنی است.</p> <p>احتمال بازگشت ۷۴ درصد از کاربران به یک سایت سازگار با موبایل بیشتر است وب سایت های سازگار با موبایل واقعاً در بین مصرف کنندگان محبوب هستند. نه تنها احتمال بازگشت آنها بیشتر است، بلکه ۶۷ درصد می گویند که احتمال خرید یک محصول یا خدمات پس از بازدید از یک وب سایت سازگار با موبایل بیشتر است.</p> <p>حدود ۸۹ درصد از کاربران به دلیل تجربه کاربری ضعیف به وب سایت رقیب روی می آورند این تعجب آور نیست، زیرا تجربه کاربری بیش از ۶۰ درصد وفاداری به برند را هدایت می کند، که بیشتر از کیفیت و ترکیب قیمت و محصول است.</p> <p>۸۸ درصد از کاربران پس از یک تجربه ضعیف به یک وب سایت باز نمی گردند یک تجربه کاربری بد می تواند نه تنها مشتریان با تجربه، بلکه بسیاری دیگر را از خود دور کند. این به این دلیل است که ۴۶.۷٪ از این مصرف کنندگان نیز به دوستان خود در مورد تجربیات منفی هشدار می دهند.</p>

نکات مهم در طراحی UX/UI سایت | چطور کاربران را جذب کنیم؟

چیزی به سادگی طراحی وب سایت می تواند تأثیر عمیقی بر رفتار مصرف کننده داشته باشد. به هر حال، وب سایت های زیادی در وب وجود دارد که کاربران، تحمل بسیار کمی برای طراحی با کیفیت پایین آن ها دارند. پس اگر قصد طراحی و یا سفارش ساخت سایت را دارید حتما حساسیت بیشتری به خرج دهید. به طور کلی، در اینجا برخی از حقایق کلی در مورد رفتار کاربر بر اساس طراحی وب سایت آورده شده است.

۳۸ درصد از کاربران صفحه ای را با طرح یا محتوای غیرجذاب ترک می کنند
آیا تا به حال از دیدن خود در وب سایتی که به نظر می رسد در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است ناراحت شده اید ؟ حقیقت این است که یک چیدمان غیرجذاب می‌تواند باعث شود بیش از یک سوم کاربران وب‌سایت از سایت شما پرش کنند. این می تواند به دلیل عدم اعتماد یا نداشتن رابط کاربری خوب باشد.

کاربر به طور متوسط ​​به ۱۰ تا ۲۰ ثانیه زمان نیاز دارد تا تصمیم بگیرد که آیا می خواهد در سایت بماند یا خیر
در واقع، ۵۵ درصد از بازدیدکنندگان کمتر از ۱۵ ثانیه را در یک وب سایت صرف می کنند که با قانون به اصطلاح ۱۵ ثانیه مطابقت دارد. با این قانون، مهم است که توجه بازدیدکنندگان خود را در عرض ۱۵ ثانیه به خود جلب کنید، بنابراین آنها به احتمال زیاد زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند.

۵۷ درصد از کاربران کسب و کاری با طراحی وب سایت موبایل ضعیف را توصیه نمی کنند
روز به روز افراد بیشتری از مرور دسکتاپ به استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت رویگردان می شوند. این بدان معنی است که داشتن یک وب سایت که به خوبی روی دستگاه های تلفن همراه کار می کند بسیار مهم است، زیرا بیش از نیمی از کاربران با استفاده از موبایل وارد سایت شما می شوند.

کاربران ۲.۶ برابر زمان بیشتری را در صفحات دارای ویدیو صرف می کنند
در واقع، ۹۱ درصد از کاربران محتوای بصری را به محتوای مبتنی بر متن یا رسانه ایستا ترجیح می دهند. به طور خاص، محتوای تعاملی در قالب فیلم، تصویر و بازی بیشترین جذب کاربران را دارد. به همین دلیل است که سایت های دارای ویدئو بسیار موفق تر از سایت های بدون ویدئو هستند.

۴۴ درصد از کاربران بدون اطلاعات تماس یک وب سایت را ترک می کنند
اگر کاربران نتوانند هیچ اطلاعات تماسی را پیدا کنند، تماس با شما از طریق وب سایت شما برای آنها دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که کارشناسان همیشه توصیه می کنند اطلاعات تماس خود را واضح، مختصر و به راحتی در وب سایت خود برای کاربران قرار دهید.

آمار طراحی وب سایت بر اساس رفتار کاربر و عملکرد وب سایت
عملکرد وب سایت نیز مانند طراحی می تواند تاثیر زیادی بر رفتار کاربران داشته باشد. این شامل هر چیزی از مشکلات از بارگیری گرفته تا عملکرد باگ است. به طور کلی، در اینجا حقایقی در مورد رفتار کاربر بر اساس عملکرد وب سایت وجود دارد:

تا ۸۰ درصد از کاربران وب سایتی را ترک می کنند که به درستی در دستگاه آنها نمایش داده نمی شود
به طور دقیق تر، ۵۳ درصد از کاربران تلفن همراه وب سایتی را ترک می کنند که پس از سه ثانیه به درستی نمایش داده نمی شود. این بدان معنی است که اگر وب سایت به درستی در دستگاه انتخابی شخصی نمایش داده نشود، تمام ترافیک جهان را نیز داشته باشد بی معنی است.

احتمال بازگشت ۷۴ درصد از کاربران به یک سایت سازگار با موبایل بیشتر است
وب سایت های سازگار با موبایل واقعاً در بین مصرف کنندگان محبوب هستند. نه تنها احتمال بازگشت آنها بیشتر است، بلکه ۶۷ درصد می گویند که احتمال خرید یک محصول یا خدمات پس از بازدید از یک وب سایت سازگار با موبایل بیشتر است.

حدود ۸۹ درصد از کاربران به دلیل تجربه کاربری ضعیف به وب سایت رقیب روی می آورند
این تعجب آور نیست، زیرا تجربه کاربری بیش از ۶۰ درصد وفاداری به برند را هدایت می کند، که بیشتر از کیفیت و ترکیب قیمت و محصول است.

۸۸ درصد از کاربران پس از یک تجربه ضعیف به یک وب سایت باز نمی گردند
یک تجربه کاربری بد می تواند نه تنها مشتریان با تجربه، بلکه بسیاری دیگر را از خود دور کند. این به این دلیل است که ۴۶.۷٪ از این مصرف کنندگان نیز به دوستان خود در مورد تجربیات منفی هشدار می دهند.

ارسال نظر