آپدیت IOS 16.1 به صورت بتای عمومی منتشر شد + قابلیت ها

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در وهله اول، کوپرتینویی‌ها روی ویژگی جدیدی با نام Live Activities در این به‌روزرسانی مانور می‌دهند. به لطف این قابلیت، تمام اعلان‌ها در رابطه با اتفاقات رخ داده در اپ‌ها و سرویس‌های مختلف در لحظه به نمایش در می‌آیند.

آپدیت IOS 16.1 به صورت بتای عمومی منتشر شد + قابلیت ها

این قابلیت از جزیره پویا در آیفون ۱۴ پرو نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین در صفحه قفل قابل استفاده خواهد بود. هرچند فعلا این ویژگی در دسترس عموم قرار نگرفته و باید تا زمان عرضه عمومی آن در انتظار بمانیم.

آپدیت iOS 16.1 ویژگی جدید Clean Energy Charging را برای کاربران ساکن آمریکا نیز به ارمغان می‌آورد. پیش‌تر در مورد نحوه کارکرد آن صحبت کرده بودیم و گفتیم که آیفون‌ها با شناسایی زمانی که فشار کم‌تری روی شبکه برق است، به شکل خودکار شارژ خواهند شد. به همین ترتیب انتشار کربن دی‌اکسید کاهش می‌یابد.

تغییرات دیگری نیز در این به‌روزرسانی رخ داده‌اند که شامل رابط کاربری سفارشی‌سازی صفحه قفل می‌شود. تاریخ نهایی انتشار این به‌روزرسانی مشخص نیست.

توجه داشته باشید که آپدیت iOS 16.1 فعلا به صورت بتا قابل دریافت است و نسخه نهایی نیست. بنابراین اگر برخی ویژگی‌های آن نصفه و نیمه بودند یا باگ داشتند، نباید تعجب کنید. اپل همچنین نسخه بتا عمومی جدیدی از iPadOS 16.1 را عرضه کرده است.

ارسال نظر