همکاری مایکروسافت و اپل در راه اندازی اپلیکیشن iMessage برای ویندوز

رسانه کلیک - مایکروسافت در سال های اخیر قصد گسترش خدمات خود را داشته و به تازگی با همکاری اپل، قصد دارد تا سرویس iMessage را برای کاربران ویندوز فعال و قابل استفاده کند.

همکاری مایکروسافت و اپل در راه اندازی اپلیکیشن iMessage برای ویندوز

Shilpa Ranganathan مدیر عملیاتی مایکروسافت در مصاحبه با وب سایت ورج به این موضوع اشاره کرد که آنها بسیار خوشحال هستند که ضمن همکاری با اپل ، سرویس iMessage را برای کاربران ویندوز راه اندازی کرده و به این ترتیب، اجازه دسترسی به این پیام رسان را در محیط پلتفرم ویندوز امکان پذیر می کنند.

اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت که در کنفرانس BUILD این کمپانی در هفته جاری معرفی شد، امکان ایجاد ارتباط میان سیستم های دسکتاپ و موبایل را فراهم می کند و کاربران آی او اس یا اندروید می توانند به راحتی نوتیفیکیشن های خود را در محیط ویندوز مشاهده کرده یا از این طریق اقدام به ارسال پیام کنند و از طرف دیگر، فایل های مورد نیاز را از داخل گوشی کپی کرده یا به آن انتقال دهند.

البته بد نیست بدانید که اپلیکیشن یاد شده به کاربران آی او اس اجازه نمی دهد تا پیام های خود را با سیستم دسکتاپ سینک کنند. به همین دلیل مایکروسافت با همکاری اپل قصد دارد تا سرویس iMessage را برای کاربرانش راه اندازی کند.

متن کامل صحبت های شیلپا به شرح زیر است:

ما در حال حاضر امکان سینک کردن تصاویر و نوتیفیکیشن ها را برای کاربران آی او اس فراهم کرده ایم. اما اپل در مورد پیام ها بسیار سختگیرانه عمل می کند و به همین دلیل است که قصد داریم تا ضمن همکاری با آنها، سرویس iMessage را نیز به محیط ویندوز بیاوریم. ما می خواهیم تا چنین کاری را تحت حمایت همه جانبه و با احترام به اکوسیستم اپل انجام دهیم.

البته مسئولان مایکروسافت تا به حال برای ایجاد ارتباط با مسئولان اپل اقدام نکرده اند، اما بد نیست بدانید که وجود لایه های مختلف امنیتی در سیستم عامل آی او اس، کدگذاری محرمانه تک تک پیام ها و استفاده کوپرتینویی ها از روش های خاص برای برقراری ارتباط میان دیوایس ها باعث شده تا توسعه دهندگان مایکروسافت تا به این لحظه قادر به اضافه کردن سرویس iMessage به ویندوز نباشند.

همان طور که می دانید، سرویس iMessage در حال حاضر به وسیله اپلیکیشن های سوم شخص، بازی ها، استیکرها و پرداخت های موبایلی نیز پشتیبانی می شود که تمامی این خدمات باید برای نسخه ویندوز نیز آماده شوند. به این ترتیب به نظر می رسد که کار سختی پیش روی توسعه دهندگان ویندوز و مایکروسافت قرار دارد.

سرویس iMessage

Joe Belfiore نایب رئیس مایکروسافت در این باره گفت:

هنوز کارهای زیادی در مورد سیستم عامل های اندروید و آی او اس باقی مانده که ما انجام نداده ایم. پس باید رفته رفته آنها را به سرانجام برسانیم و محیط ویندوز را جای بهتری برای کاربران خود کنیم.

اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت از طریق وای فای یا بلوتوث اقدام به تبادل اطلاعات میان سیستم دسکتاپ و گوشی شما می کند. اما بد نیست بدانید که برای ایجاد این ارتباط، نیاز نیست که سیستم و گوشی شما همزمان به یک شبکه اینترنت متصل باشند.

این موضوع را می توان تا حد زیادی به قابلیت Continuity شبیه دانست که مدت هاست روی زیست بوم اپل در حال فعالیت است. اپلیکیشن Your Phone در ماه اکتبر و همزمان با ارائه آپدیت جدید برای سیستم عامل ویندوز 10 در دسترس کاربران قرار می گیرد، اما پیش از آن برای کاربران اینسایدر عرضه می شود.

همان طور که می دانید، سرویس iMessage در حال حاضر روی محصولات زیر موجود است:

  • آیفون
  • آیپد
  • آیپاد تاچ
  • کلیه دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل مک
  • اپل واچ
  • هوم پاد (از طریق سیری)

بر خلاف فیس تایم که مدت هاست تنها روی محصولات اپل کاربرد دارد، ظاهرا کوپرتینویی ها قصد دارند تا سرویس iMessage را در دسترس پلتفرم های دیگر نیز قرار دهند. آیا به نظر شما همکاری اپل و مایکروسافت در این زمینه می تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد؟

ارسال نظر