روبیکا جانشین اینستاگرام می شود؟

ظاهراً تصمیم مبنی بر فیلترینگ دائم اینستاگرام جدی است و قطع دسترسی این شبکه اجتماعی چند منظوره محدود به روزهای امنیتی کشور نخواهد بود و تصمیم برای جانشین آن هم گرفته شده است.

روبیکا جانشین اینستاگرام می شود؟

«مهدی باقری» عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای (فیلترینگ) به خبرگزاری مهر گفت فیلترینگ این دو برنامه تا زمانی که شرایط کشور امنیتی باشد ادامه پیدا می‌کند.
باقری اعلام کرد تصمیم فیلتر این دو پلتفرم از سوی دستگاه‌های امنیتی اتخاذ و ابلاغ شده است و هیچ قانونی برای اعمال محدودیت اینستاگرام و واتس‌اپ وضع نشده است.
این عضو کارگروه فیلترینگ همچنین اعلام کرد در مجلس به هیچ عنوان نسبت به اعمال محدودیت برای واتس‌اپ و اینستاگرام و همچنین بررسی وضعیت آن‌ها کارگروهی تشکیل نشده است.

بر طبق شنیده ها ظاهراً قرار است، اپلیکیشن روبیکا که شکل و شمایلش را این روزها به شدت شبیه به اینستاگرام کرده، جایگزین اینستا شود که باید دید تا چه میزان از آن استقبال خواهد شد. گفته می شود بودجه سنگینی برای اجرایی شدن این جایگزینی صرف خواهد شد.

البته هنوز مشخص نیست مسئولین و روبیکا چه برنامه ای برای پوشش پیج های سلبریتی های خارجی که از عمده دلایل حضور کاربران ایرانی در اینستاگرام بود، در پیش دارند.

ارسال نظر