درخواست مسئولین روسی برای حذف تلگرام از اپ استور

رسانه کلیک - در پی آغاز فیلترینگ تلگرام در روسیه، مقامات این کشور درخواست خود مبنی بر حذف تلگرام را به اپل و APK Mirror ارسال کردند.

درخواست مسئولین روسی برای حذف تلگرام از اپ استور

همانطور که می دانید، اپلیکیشن مسنجر محبوب تلگرام این روزها بسیار خبرساز شده است. این داستان ها همزمان با حذف آن از اپ استور اپل و گوگل پلی شروع شد و به دنبال آن اخیرا در کشور روسیه، اپلیکیشن تلگرام با مسائل فیلترینگ مواجه شده است. چرا که مسئولان آن، درخواست دسترسی به اطلاعات کاربران را به مدیران تلگرام ارسال کرده بودند و این جریان با مخالفت شدید پاول دورف روبرو شد. به همین دلیل مقامات روسی تصمیم گرفتند تا استفاده از تلگرام را در این منطقه ممنوع اعلام کنند.

اما قضیه به همینجا محدود نمی شود. چرا که مسئولین کشور روسیه به تازگی درخواست خود مبنی بر حذف تلگرام را به اپل و APK Mirror ارسال کرده اند. در حال حاضر نمی توان گفت که آنها چه تصمیمی پیرامون این اتفاق خواهند گرفت. اما بعید به نظر می رسد که این اپلیکیشن محبوب از فروشگاه های نرم افزاری حذف شود.

مدیر APK Mirror در توییت جدید خود گفت:

دولت روسیه از ما درخواست کرد تا APK مرتبط با اپلیکیشن تلگرام را برای کاربران روسی حذف کنیم.

تلاش دولت روسیه برای فیلتر تلگرام اخیرا مشکلاتی را برای سرویس های خدماتی این کشور ایجاد کرده است. چرا که آنها سعی داشتند تا با بستن راه IP هایی که با آمازون و گوگل در ارتباط بود، جلوی دانلود تلگرام در این کشور را بگیرند. به این ترتیب موسساتی که از طریق این IP ها با دنیا در ارتباط بودند، با مشکل مواجه شده اند.

یکی از کاربران روسی در توییت جدید خود نوشت:

تلگرام به صورت رسمی در کشور روسیه فیلتر شده است. برای انجام چنین کاری، حدود 2 میلیون آی پی که با ساب نت های گوگل و آمازون در ارتباط بود، بلاک شده اند. چه روزگار وحشتناکی است!

ارسال نظر