به مشتریان خارجی خود بگوئید ایتا و سروش نصب کنند!

با اعلام رسمی وزیر ارتباطات، به نظر می رسد پرونده فیلتر دائمی اینستاگرام و واتساپ در ایران کلید خورده و کاربران در ابتدای راه تجربه طرح صیانت هستند.

به مشتریان خارجی خود بگوئید ایتا و سروش نصب کنند!

نکته مهمی که در این بین به وضوح به چشم آمد اینکه در این طرح با عوام فریبی سعی شد که اجرایی شدن آن و مسدود شدن شبکه های اجتماعی و برخی سایتهای خارجی را به صیانت از ذهن کاربران ربط دهند (همان امر به معروف و نهی از منکر اجباری در فضای مجازی) ولی حالا مشخص شده اجرایی شدن این طرح از ابتدا نیز بنا به مسائل امنیتی بوده و هیچ ارتباطی به حفاظت از ذهن کاربران ایرانی نداشته و ندارد.

امروز در حالی شرکت زرین پال از کاهش 40 درصدی تراکنش ها صحبت می کند که مثل همیشه معیشت مردم برای آقایان اهمتی ندارد و به سادگی راه امرار معاش آنها از طریق اینستاگرام را بدون هیچ پشتوانه ای قطع کردند. به واقع آیا تصمیم گیران در این زمینه اکنون جوابی به خانواده هایی که نانشان از تجارت الکترونیک در اینستاگرام قطع شده، دارند؟ آیا شغلی برای این تعداد کسب و کار که حالا صاحبینش بیکار به حساب می آیند، اندیشیده شده و یا خسارتی به آنها پرداخت می شود؟

نکته جالب اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که برخی مشاغل که ارتباطات اداری خود را با کارفرمایان خارجی از طیق پلتفرم هایی همچون اسکایپ، واتساپ و ... دنبال می کردند احتمالاً باید به آنها بگویند برای ادامه همکاری می بایست ایتا و سروش و روبیکا نصب کنند و ارتباط تصویری را از این طریق برقرار کنند؛ راستی آقای صیانت چی مگر آی پی های خارجی مسدود نیستند؟ به فرض که کارفرمایان خارجی موفق به نصب ایتا و سروش و ... شوند، ساز و کار برقراری ارتباط تصویری را در دو جمله با مشتری خارجی به افکار عمومی شرح دهید.

ارسال نظر