بنیانگذار واتس‌اپ 50 میلیون دلار برای توسعه پیام رسان سیگنال هزینه می کند

رسانه کلیک - پیام‌رسان سیگنال به خاطر امنیت بسیار فوق‌العاده‌اش، در میان انبوه پیام‌رسان‌های مختلف، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان گفت که امن‌ترین آن‌هاست. حالا طبق شنیده‌ها، بنیانگذار واتس اپ در سیگنال سرمایه گذاری می کند تا این پیام‌رسان بیش از پیش توسعه پیدا کند.

بنیانگذار واتس‌اپ 50 میلیون دلار برای توسعه پیام رسان سیگنال هزینه می کند

در پیام‌رسان سیگنال ( دریافت برای انواع پلتفرم‌ها )، تمامی پیام‌ها در هر دو سمت گیرنده و فرستنده تماماً رمزنگاری شده و حتی می‌توان به صورتی آن را تنظیم کرد که پیام‌ها پس از مدت مشخصی به طور کلی حذف و نابود شوند. برای ثبت‌نام در این شبکه اجتماعی هیچ اطلاعات شخصی نیز استفاده نمی‌شود.

این پیام‌رسان زمانی معروف‌تر شد که ادوارد اسنودن، از امنیت آن تعریف و تمجید کرد. جالب است بدانید که سازندگان این پیام‌رسان تاکنون از هیچ سرمایه‌گذاری شرکت بزرگی بهره نبرده‌اند و تمامی خرج و مخارج آن از منبع کمک‌های مردمی مهیا شده‌ است. در مطلبی در وبلاگ سیگنال می‌خوانیم:

ما همیشه سعی کرده‌ایم که بهتر شده و امکانات بیشتری را ارایه دهیم، ولی همیشه محدودیت‌ها بزرگترین چالش پیش روی‌مان بوده است. در تمام طول مدتی که این پروژه آغاز شده، به طور میانگین تنها 2.3 توسعه‌دهنده نرم‌افزاری تمام وقت داشته‌ایم و کل تیم پشت سیگنال، هیچوقت از 7 نفر بیشتر نبوده‌اند. با وجود 3 پلتفرم برای ارایه خدمات نرم‌افزاری، سرویسی که همیشه به بهترین نحو کار کند و سرویس‌دهی به میلیون‌ها کاربری که هر روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود، سختی کار بسیار زیاد است.

در ادامه این مطلب آمده است؛ با وجود همه این‌ها، سیگنال هیچ‌وقت به دنبال جذب سرمایه نبوده چرا که به طور جدی معتقدیم اگر کسب درآمد را به عنوان اولویت خود در نظر بگیریم، رسیدن به هدف ساخت پروژه‌ای مستحکم و پایدار که خدمت‌رسانی به کاربر در صدر اولویت‌هایش باشد، مخدوش خواهد شد. از این رو در بعضی از مواقع متأسفانه دچار کاستی‌هایی شدیم ولی اعتقاد داریم که ارزش‌هایمان باعث موفقیت ما در دراز مدت خواهد شد.

بنیانگذار واتس اپ در سیگنال سرمایه گذاری می کند و مبلغ این سرمایه‌گذاری 50میلیون دلار خواهد بود. این هزینه قرار است صرف استخدام افراد بیشتر و گسترش ظرفیت‌های سخت‌افزاری این شبکه اجتماعی شود. همچنین این ملبغ می‌تواند حاشیه امن مناسبی پیرامون این نرم‌افزار ایجاد کند تا بتوانند بهتر از قبل در پی رسیدن به اهداف بلند مدت و ارزش‌های خود باشند. شاید بزرگترین مزیت این ماجرا، پیوستن برایان که مهندسی بسیار حرفه‌ای، کارامد و دارای سابقه‌ای به قدمت چند دهه است، به سیگنال باشد. برایان می‌گوید:

ماکسی (بنیان‌گذار سیگنال) و تیمش سیستم بسیار ارزشمند و ویژه‌ای را در پیام‌رسان سیگنال مهیا کرده‌اند و من از این که می‌خواهم به تلاش روزافزون آن‌ها برای ساخت و بهبود امن‌ترین و مورد اعتمادترین سرویس پیام‌رسانی دنیا بپیوندم، بسیار هیجان‌زده هستم. من اولین بار در سال 2013 و زمانی که هنوز در واتس‌اپ بودم با ماکسی آشنا شدم؛ زمانی که می‌خواستیم قابلیت رمزنگاری دوسویه را به واتس‌اپ اضافه کنیم. من از دیدن توانمندی‌های تکنیکی، شور و شوق فراوان و تعهد بی‌نظیری که این مرد به حفاظت از اطلاعات کاربران دارد، بسیار مشعوف شدم. پس از این سرمایه‌گذاری، ماکسی به مدیر عاملی سازمان غیرانتفاعی Signal Messenger ادامه خواهد داد و من هم به عنوان رئیس اجرایی سیگنال، نقشی فعال و روزانه در روند توسعه نرم‌افزاری و عملیاتی در این شرکت ایفا خواهم کرد. پس از بیش از 20 سال فعالیت در بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا، حالا از اینکه قرار است عضوی از این شرکت باشم، بسیار خرسندم.

گفتنی است؛ از آنجا که پیام‌رسان سیگنال توسط عده زیادی از کاربران وب سیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است از دیدگاه برخی، چندان هم خوب نبوده و مورد مخالفت آن‌ها باشد. با شنیدن این خبر که بنیانگذار واتس اپ در سیگنال سرمایه گذاری می کند حالا باید انتظار داشته باشیم که روز به روز به ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نرم‌افزار افزوده شده و رقابت تنگاتنگ‌تری با رقیبانی مثل تلگرام داشته باشد.

ارسال نظر