به این دلیل واضح هیچکس حاضر به نصب پیام رسان ایتا نیست

در حالی که تبلیغات گسترده ای مبنی بر استفاده کاربران ایرانی از اپلیکیشن های ایرانی به جای واتساپ و تلگرام صورت گرفته اما یک دلیل واضح برای کاربران وجود دارد که حاضر به نصب این  اپلیکیشن ها نیستند.

به این دلیل واضح هیچکس حاضر به نصب پیام رسان ایتا نیست

همانطور که می دانید، در پیام رسان های خارجی شاهد هیچ اعمال محدودیتی بابت ابراز عقیده افراد توسط سازنده اپلیکیشن صورت نمی گیرد اما کاربران با نصب اپلیکیشن ایتا پس از اینکه پیامی مغایر با سیاست های کلی حاکمیت منتشر می کنند، بلافاصله با پیام اخطار مواجه می شوند و همین امنیتی بودن این اپلیکیشن ها و مستقل نبودن آنها باعث عدم استقبال کاربران از این اپلیکیشن ها شده است. نکته ای که سازندگان این اپلیکیشن ها که عمدتاً open source نیز هستند به آن توجه نکردند و از آن مهمتر سرمایه گذاران پشت پرده این اپ ها بدان بی توجه بوده اند. به واقع چه کسی حاضر است در فضایی که به صورت آشکارا محتوای پیام هایش کنترل می شود، فعالیت کند؟

امروز جنگ بین پیام رسان های تلگرام و واتساپ بر سر این است که کدام اپلیکیشن از لحاظ امنیتی قوی تر است و رمزنگاری کدام اپ بهتر انجام می شود و این در حالیست که در اپلیکیشن های ایرانی علناً به کاربر اعلام می شود ما در حال کنترل رفتار و پیام های شما هستیم!!

نکته جالب اینکه نگهداری پیام های کاربران توسط تلگرام به موضوع کنایه مدیر واتساپ تبدیل شده بود تا مشخص شود، رقابت این روزها بین پیام رسان های مستقل، رقابت در افزایش ضریب امنیت حریم خصوصی کاربران است.

مسلماً پیام رسان های داخلی با وجود استقرار چنین رویه هایی در بستر سرویس دهی خود به کاربران هیچ شانسی در مقابل پیام رسان های خارجی که کاربر آزادانه می تواند محتوای مدنظرش را منتقل کند، نخواهند داشت.

در شرایط فعلی دولت می تواند با تعامل با پیام رسان های خارجی از آنها بخواهند در مواقعی که اقدامات خشونت آمیز و تروریستی از سمت پیام رسان های مذکور سازمان دهی می شود، اطلاعات کاربرانی خاص را در اختیار آنها قرار دهد، همانطور که تلگرام به صورت داوطلبانه اکانت های منتسب به داعش را مسدود و اطلاعات آنها را در اختیار سرویس اطلاعاتی روسیه قرار داد.

ارسال نظر