آزمایش تاکسی های خودران یاندکس به زودی

شرکت بزرگ یاندکس به زودی فاز اول آزمایش روبوتاکسی های خود را آغاز می‌کند. گفتنی است تاکسی های خودران یاندکس فعلا تنها در منطقه یاسنوو شهر مسکو قابل دسترسی خواهند بود.

آزمایش تاکسی های خودران یاندکس به زودی

تاکسی های خودران یاندکس

شرکت روسی یاندکس آزمایش میدانی تاکسی‌های خودران را در مسکو آغاز می‌کند. بدین ترتیب ساکنین پایتخت قادر خواهند بود اواخر سال 2021، سوار بر خودروهای بدون راننده به نقاط مختلف شهر بروند.

این کمپانی اوایل هفته از طرح‌های خود برای انجام فاز اول آزمایش‌ها رونمایی کرد. همان‌طور که می‌دانید یاندکس یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های حمل و نقل آنلاین است که در کشورهای دیگر از جمله آمریکا نیز فعالیت دارد. سفارش تاکسی آنلاین و تحویل غذا درب منزل، تنها بخشی از خدمات این شرکت روسی هستند.

روبوتاکسی های یاندکس طی چند روز آینده راهی منطقه «یاسنوو» واقع در شهر مسکو می‌شوند. افراد حاضر در این منطقه می‌توانند از طریق اپلیکیشن Yandex.Go نسبت به گرفتن تاکسی اقدام کنند. البته ظاهرا این ویژگی فعلا برای برخی مشتریان خاص قابل دسترس است.

شرکت ادعا کرده است در صورت موفقیت این آزمایش، وسایل نقلیه بیشتری به نواحی مختلف راه پیدا می‌کنند و افراد بیشتری قادر به سفارش آن‌ها هستند.

در پایان باید خاطرنشان کنیم که طبق قوانین کشور روسیه، تاکسی های خودران یاندکس اجازه تردد در سطح شهر را ندارند؛ مگر آنکه یک نفر به عنوان راننده در کابین جلو حضور داشته باشد. البته برخی مناطق به سبب موقعیت اقتصادی خود (مانند شهر اینوپلیس در تاتارستان) از این قاعده مستثنی هستند.

علاوه بر این، محدودیت‌های متعددی در رابطه با استفاده از این فناوری در شهرهای بزرگ وجود دارند که کار را برای یاندکس سخت کرده‌اند. البته در آینده از حجم این محدودیت‌ها کاسته می‌شود.

ارسال نظر