آیا دوران سلطنت تویوتا لندکروزر در کلاس شاسی‌بلندهای فول‌سایز به آخر رسیده است؟

رسانه کلیک - شرکت تویوتا اعلام کرده است که بعد از عرضه نسخه ۲۰۲۱ تویوتا لندکروزر، فعلا مدل جدیدی از این خودرو را روانه بازار آمریکا نخواهد کرد.

آیا دوران سلطنت تویوتا لندکروزر در کلاس شاسی‌بلندهای فول‌سایز به آخر رسیده است؟

نسخه کنونی تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ از سال ۲۰۰۷ روی خط تولید بزرگترین خودروساز ژاپن حضور داشته و به جز برخی اصلاحات و به روزرسانی‌های جزئی و نیز ارائه چند مدل فیس‌لیفت، هیچ نسل جدیدی از این خودرو طی این مدت به بازار عرضه نشده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت‌های معتبر خودرویی، تویوتا لندکروزر ۲۰۲۱ آخرین مدل این خودرو خواهد بود که در ایالات متحده به فروش می‌رسد. مسئولان شرکت خودروسازی تویوتا در این باره چنین اظهار داشتند:

«تویوتا لندکروزر یک نام اسطوره‌ای در ۶۰ سال گذشته بوده است و گرچه بعد از سال ۲۰۲۱ نسخه جدید آن تولید نمی‌شود اما ما همچنان متعهد به توسعه و ساخت شاسی بلندهای فول سایز در آینده هستیم و میراث غنی تویوتا لندکروزر را زنده نگاه می‌داریم.»

تویوتا لندکروزر همچنین برخی منابع غیر رسمی بیان کرده‌اند که اگرچه تویوتا لندکروزر بعد از مدل ۲۰۲۱ از خط تولید خارج می‌شود اما نسل جدید این خودرو با طراحی مدرن و لوکس مجددا به بازار باز خواهد گشت. فعلا جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است. با این وجود نمونه‌های دست دوم تویوتا لندکروزر همچنان از قابلیت‌های بالایی برخوردار هستند و چه در مصارف شهری و یا آفرود می‌توانند به خوبی از پش انجام وظایف محول شده برآیند. البته برخی کاستی‌ها نیز در قیاس با بعضی رقبا در این خودرو دیده می‌شود.

تویوتا لندکروزر همچنین به دلیل آنکه تویوتا لندکروزر بخش کوچکی از فروش کل تویوتا در ایالات متحده را در بر می‌گیرد، بنابراین بازگشت زودهنگام آن به این بازار کمی بعید به نظر می‌رسد. ناگفته نماند نسخه ۲۰۲۱ تویوتا لندکروزر با یک پیشرانه v8 تویین توربوشارژ توسعه‌یافته توسط لکسوس با قدرت ۲۶۸ اسب بخار روانه بازار خواهد شد که عملکرد فنی مناسبی را برای این شاسی بلند فول سایز محبوب رقم خواهد زد.

صرف نظر از اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، باید منتظر ماند و دید که عاقبت مسئولان کمپانی خوشنام تویوتا چه تصمیمی برای این اسطوره دنیای آفرود و سافاری خواهند گرفت. بعید است که تویوتا بخواهد چنین محصول خوشنام و پرآوازه‌ای را به این راحتی‌ها بازنشسته کند.

ارسال نظر