اعلام فراخوان به جهت احتمال آتش گرفتن موتور کیا سورنتو 2021

رسانه کلیک - کیا سورنتو 2021 جدیدترین نسل از خانواده سورنتو محسوب می‌شود که اخیرا وارد بازار شده اما در همین مدت کوتاه شرکت کیا اقدام به انتشار فراخوان به منظور رفع نقص سیستم سوخت رسانی آن کرده است. این نقص می‌تواند منجر به آتش سوزی موتور خودرو شود. </p> شرکت کیا موتورز کره جنوبی اخیرا فراخوانی را برای کیا سورنتو ۲۰۲۱ اعلام کرده و در آن خبر از وجود نقض احتمالی در سیستم سوخت رسانی داده است. خودروهای شامل این نقص احتمالی بین ۱۱ آگوست تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ و در قالب مدل ۲۰۲۱ به فروش رسیده‌اند. کمیته حمایت از مصرف کننده و رقابت کشور استرالیا می‌گوید در اثر این نقص، احتمال نشت سوخت از بست شلنگ سیستم سوخت رسانی وجود دارد و این نشتی سوخت احتمال وقوع آتش سوزی در موتور، ریسک تصادف، جراحت و مرگ را افزایش می‌دهد. کیا سورنتو مدل ۲۰۲۱ به پیشرانه ۲.۵ لیتری تزریق مستقیم با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و ۲۴۷ نیوتن متر گشتاور مجهز شده و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به همراه سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک وظیفه ارسال نیرو به سمت چرخ‌ها را برعهده دارد. در گذشته نیز شرکت کیا در قالب یکی از بزرگترین فراخوان‌های خود شمار زیادی از محصولات فروخته شده را جهت بازبینی به نمایندگی‌های کیا در سراسر جهان فراخواند. طی آن مرحله از فراخوان شرکت کیا موتورز حدود ۹۳۹ هزار و ۶۵۵ خودرو اپتیما، ۴۲۵ هزار و ۶۶۲ سورنتو به همراه ۳۱۲ هزار و ۳۲۳ خودرو کیا اسپورتیج مجهز به موتورهای ۲ و ۲.۴ لیتری و با مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش شرکت کیا موتورز بازگردانده شدند. در حال حاضر نیز شرکت کیا موتورز مشغول تماس با مالکان کیا سورنتو ۲۰۲۱ بوده و هنوز اطلاعات دقیقی مبنی بر بروز حادثه در این باره گزارش نشده است. کیا موتورز دومین خودروساز بزرگ کره جنوبی است که پلتفرم محصولات آن با کمپانی هیوندای مشترک بوده و از لحاظ فنی تفاوت چندانی میان محصولات آن با خودروهای هیوندای وجود ندارد. کیا سورنتو یکی از پرفروشترین تولیدات این شرکت است که در بازار ایران نیز فروش بسیار بالایی را تجربه کرده و جزو شاسی بلندهای محبوب کیاموتورز به شمار می‌رود.  

اعلام فراخوان به جهت احتمال آتش گرفتن موتور کیا سورنتو 2021
شرکت کیا موتورز کره جنوبی اخیرا فراخوانی را برای کیا سورنتو ۲۰۲۱ اعلام کرده و در آن خبر از وجود نقض احتمالی در سیستم سوخت رسانی داده است. خودروهای شامل این نقص احتمالی بین ۱۱ آگوست تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ و در قالب مدل ۲۰۲۱ به فروش رسیده‌اند. کمیته حمایت از مصرف کننده و رقابت کشور استرالیا می‌گوید در اثر این نقص، احتمال نشت سوخت از بست شلنگ سیستم سوخت رسانی وجود دارد و این نشتی سوخت احتمال وقوع آتش سوزی در موتور، ریسک تصادف، جراحت و مرگ را افزایش می‌دهد.
کیا سونتو 2021
کیا سورنتو مدل ۲۰۲۱ به پیشرانه ۲.۵ لیتری تزریق مستقیم با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و ۲۴۷ نیوتن متر گشتاور مجهز شده و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به همراه سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک وظیفه ارسال نیرو به سمت چرخ‌ها را برعهده دارد. در گذشته نیز شرکت کیا در قالب یکی از بزرگترین فراخوان‌های خود شمار زیادی از محصولات فروخته شده را جهت بازبینی به نمایندگی‌های کیا در سراسر جهان فراخواند.
کیا سونتو 2021
طی آن مرحله از فراخوان شرکت کیا موتورز حدود ۹۳۹ هزار و ۶۵۵ خودرو اپتیما، ۴۲۵ هزار و ۶۶۲ سورنتو به همراه ۳۱۲ هزار و ۳۲۳ خودرو کیا اسپورتیج مجهز به موتورهای ۲ و ۲.۴ لیتری و با مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش شرکت کیا موتورز بازگردانده شدند. در حال حاضر نیز شرکت کیا موتورز مشغول تماس با مالکان کیا سورنتو ۲۰۲۱ بوده و هنوز اطلاعات دقیقی مبنی بر بروز حادثه در این باره گزارش نشده است.
کیا موتورز دومین خودروساز بزرگ کره جنوبی است که پلتفرم محصولات آن با کمپانی هیوندای مشترک بوده و از لحاظ فنی تفاوت چندانی میان محصولات آن با خودروهای هیوندای وجود ندارد. کیا سورنتو یکی از پرفروشترین تولیدات این شرکت است که در بازار ایران نیز فروش بسیار بالایی را تجربه کرده و جزو شاسی بلندهای محبوب کیاموتورز به شمار می‌رود.
ارسال نظر