افزایش قیمت بنزین ؛ شایعه‌ای که تکذیب شد

رسانه کلیک- شایعاتی در فضای مجازی پیرامون برگزاری جلساتی توسط مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جهت افزایش قیمت بنزین منتشر شده که پیگیری ها نشان می‌دهد چنین جلساتی به هیچ وجه برگزار نشده است. ضمنا قیمت‌گذاری بنزین نیز در حوزه اختیارات این سازمان نیست.

افزایش قیمت بنزین ؛ شایعه‌ای که تکذیب شد

به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایرنا، قیمت گذاری بنزین همواره از موضوعات حائز اهمیت برای همه به شمار می‌رود؛ از همین رو هر شایعه‌ای در این باره به سرعت منتشر شده و بر فضای جامعه اثر می‌گذارد. چرا که افزایش قیمت بنزنین می‌تواند به تنهایی عاملی تورم‌زا در سایر بخش‌ها و کالاها نیز باشد و این مسئله در شرایط سخت کنونی تاثیر جدی بر معیشت عموم افراد جامعه خواهد گذاشت.

در جدیدترین نمونه، روز دوشنبه شایعاتی مبنی بر برگزاری جلساتی با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در راستای افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی چرخید.

افزایش قیمت بنزین ؛ شایعه‌ای که تکذیب شد در پی انتشار این شایعات با موضوع برگزاری نشستی فی مابین دو شرکت مذکور درخصوص پیشنهاد افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی، خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی این شرکت جویای ماجرا شد.

حسب اعلام روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران‌، اخیرا هیچ نشستی بین این شرکت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار نشده و خبر مربوطه قویاً تکذیب می‌شود.

نکته مهم آنجاست که از اساس مباحث مربوط به قیمت‌گذاری فرآورده های نفتی نظیر بنزین و گازوئیل، در حیطه وظایف و اختیارات هیأت وزیران و مجلس شورای اسلامی بوده و این شرکت به عنوان یک دستگاه اجرایی، صرفا مجری قوانین مصوب ابلاغی است.در نتیجه ارائه هرگونه پیشنهاد مرتبط با تغییر در قیمت فرآورده های نفتی همچون بنزین، خارج از حیطه مسؤولیت‌ و اختیارات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

ارسال نظر