افشاسازی جدید در مورد خودروی برقی اپل

خودروی برقی اپل یا همان appleCar یک ماشین تمام‌اتوماتیک خواهد بود که در کنار برخورداری از ویژگی‌های رایج در خودروهای الکتریکی تسلا، به کنترل‌های دستی مثل پدال و فرمان احتیاج ندارد.

افشاسازی جدید در مورد خودروی برقی اپل

خودروی برقی اپل بدون فرمان و پدال

اخبار جدید در خصوص ماشین برقی و البته اسرارآمیز اپل، به سوگیری کمپانی کوپرتینویی به خودروهای تماما اتوماتیک اشاره می‌کند که به راننده، پدال یا حتی فرمان احتیاج ندارد.

شایعه تمایل اپل به تجدیدنظر درباره خودروی برقی خود از سال‌ها پیش بر سر زبان‌ها افتاد. با این حال، با اضافه شدن کوین لینچ (مسئول پروژه‌های سلامتی و ساعت هوشمند) به پروژه خودروی نقلیه اپل، اوضاع کمی فرق کرده و صورت جدی‌تری پیدا کرده است.

اپل کار (در صورت عرضه واقعی) یک خودروی برقی با ویژگی‌های متعددی است که در حال حاضر رانندگان تسلا از آن‌ها بهره‌مند هستند. به‌روزرسانی‌های OTA، سیستم‌های خودکار و مدیریت از راه دور جزء این ویژگی‌ها به‌حساب می‌آیند.

برآوردهای قبلی، به احتمال عرضه خودروی برقی اپل در 5 تا 7 سال آینده اشاره می‌کنند. واضح است که خریدار واقعی EV منتظر عرضه اپل نمی‌ماند، مخصوصا در حال حاضر که شرکت‌هایی نظیر Rivian و Lucid مشغول تحویل محصولات خود هستند. به علاوه، تمام خودروسازان در آینده نزدیک از ماشین‌های برقی خود رونمایی خواهند کرد.

با این وجود، افشاسازی جدید نشان می‌دهد که جدول زمانی اپل کمی کوتاه‌تر شده، که خبر خوبی برای پروژه بلندمدت است. به گزارش بلومبرگ، اپل احتمالا در اوایل سال 2025 ماشین برقی خود را وارد خیابان‌ها می‌کند.

نکته قابل‌توجه در اپل کار، حذف کنترل‌های دستی مثل پدال و فرمان، و واگذاری رانندگی به کامپیوتر ماشین است. در حال حاضر چند خودروی لکسوس به وسیله نرم‌افزار رانندگی خودکار اپل هدایت می‌شوند و نام آن‌ها در واحد وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به ثبت رسیده است. به همین خاطر می‌توان گفت که پژوهش و تحقیق اپل قطعا واقعی است.

با اینکه تسلا و اکثر تولیدکننده‌های خودروهای الکتریکی در حال تلاش برای تحقق «رانندگی خودکار بدون دخالت انسان» هستند، اما هیچ‌یک از آن‌ها هنوز به این هدف نزدیک نشده‌اند. برای ورود به این عرصه، اپل باید از قابلیت یکتا و بی‌نظیری در EV خود استفاده کند و ویژگی تمام‌اتوماتیک بدون پدال و فرمان، می‌تواند همین قابلیت منحصربه‌فرد باشد. بنابراین تأخیرهای اپل تا حدی توجیه‌پذیر و معقولانه به نظر می‌رسند.

اپل کار سال 2025 بدون کنترل راننده، یک سواری بی‌نهایت لوکس خواهد بود که با کاهش چشمگیر ترافیک در ساعات کاری، سفرهای بی تأخیر و لذت بخشی را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

ارسال نظر