امکانات رنو ساندرو | با هاچ بک اقتصادی رنو بیشتر آشنا شوید

رنو ساندرو یک خودروی اقتصادی جمع و جور بوده که طی سال‌های اخیر مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین امکانات رنو ساندرو را به شما معرفی کنیم.

امکانات رنو ساندرو | با هاچ بک اقتصادی رنو بیشتر آشنا شوید

امکانات رنو ساندرو

رنو ساندرو در واقع نسخه هاچ بک تندر 90 است که تازه شش سال از ورود آن به خط تولید پارس خودرو می‌گذرد. این محصول که در کشورهای اروپایی با نام داچیو ساندرو شناخته می‌شود، روی همان پلتفرم تندر 90 سوار شده و به همین خاطر شباهت بسیاری با آن دارد. در ادامه مشخصات فنی و ظاهری و همین‌طور امکانات رنو ساندرو را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

مشخصات فنی رنو ساندرو

رنو ساندرو در دو تیپ دنده دستی و دنده اتوماتیک در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مدل دستی دارای شتاب صفر تا صد 10.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 175 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این ارقام برای مدل اتوماتیک به ترتیب برابر 11.5 ثانیه و 170 کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو از پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی 16 سوپاپه با حجم 1598 سی‌سی استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور قادر به تولید حداکثر توان 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه است که توسط یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک یا پنج سرعته دستی به محور جلو انتقال می‌یابد. حجم باک بنزین ساندرو 50 لیتر است و ترمزهای عقب و جلوی آن نیز به ترتیب از نوع کاسه‌ای و دیسکی هستند.

هاچ بک اقتصادی رنو دارای ابعاد 1534 × 1746 × 4020 میلی‌متر و وزن 1146 کیلوگرم بوده و فاصله بین دو محور آن نیز حدودا 2588 میلی‌متر، یعنی 42 میلی‌متر کوتاه‌تر از تندر 90 است. بنابراین سرنشین‌های عقب ماشین فضای کمتری را در اختیار دارند.

همچنین بخوانید: بررسی تخصصی امکانات رنو ساندر استپ وی

شکل ظاهری و امکانات داخل کابین

رنو ساندرو مانند تندر 90 دارای لبه‌های تیز است. اما چراغ‌های جلو آن قدری کشیده‌تر بوده و به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر اتصال می‌یابند. چراغ‌های پشت عمودی هستند و ظاهر اسپرت تری دارند. از همه مهم‌تر، طراحی و رنگ بخش‌های مختلف خودرو نیز هماهنگی بیشتری با یکدیگر دارند. ناگفته نماند که این هماهنگی در مدل اتوماتیک بیشتر هم می‌شود؛ چراکه شرکت رنگ آینه‌های بیرونی، دستگیره‌های در و زه‌های جانبی را همرنگ بدنه کرده است.

در کابین خودرو نیز شباهت‌های بسیاری با ال 90 دیده می‌شود. هرچند که شرکت سازنده با اضافه کردن نوارهای نقره‌ای رنگ به دریچه هوا، تغییر رنگ نشانگر سرعت و افزودن لوگوی رنو به فرمان سعی داشته تنوع بیشتری به محصول جدید خود بدهد. از امکانات داخلی رنو ساندرو می‌توان به سیستم صوتی مجهز به پورت USB، کنترل سیستم صوتی زیر غربیلک فرمان، چهار بلندگو و قفل مرکزی اشاره کرد.

تجهیزات ایمنی رنو ساندرو

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، ساندرو یک خودروی اقتصادی است و قاعدتا بسیاری از امکانات ماشین‌های لوکس و گران قیمت را ندارد. سیستم ایمنی ساندرو متشکل از ترمز قفل ABS، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به همراه سوئیچ غیر فعال‌سازی و کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای سرنشینان عقب است. قلاب‌های ISOFIX نیز برای نصب صندلی کودک نیز درون خودرو تعبیه شده‌اند.

از دیگر امکانات رنو ساندرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی و چراغ مه شکن جلو اشاره کرد.در پایان باید بگوییم شرکت پارس خودرو از سال 96 آپشن های سفارشی مانند کروز کنترل (برای تیپ دنده اتوماتیک)، دوربین عقب با مانیتور، دزدگیر تصویری، روکش چرم و کف‌پوش را نیز به امکانات رنو ساندرو اضافه کرده است.

ارسال نظر