خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا در راه است

رسانه کلیک - ایران خودرو و سایپا قصد دارند با همکاری یکدیگر، خودروی مشترک تولید کنند. این دو خودروساز در راستای ارتقای ظرفیت تولید خودرو دست به چنین اقدامی می زنند.

خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا در راه است

صنعت خودرو در ایران وضعیت مناسبی ندارد. میزان تولیدات ایران خودرو و سایپا با کاهش روبه‌رو شده و این شرکت ها همچنان زیان‌ده هستند. به نظر می رسد یکی از راه های خروج از این وضعیت، تولید خودروی مشترک باشد. به تازگی فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو به تولید خودرویی با پلتفرم مشترک اشاره کرده است ( فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو شد ). مقیمی گفت:

با هدف ارتقای ظرفیت تولید خودرو و تنوع سبد محصولات خودروسازان، قرار است ایران خودرو و سایپا، خودروی اقتصادی تولید کنند. خودروی اقتصادی با پلتفرم مشترک ایران خودرو و سایپا به بازار عرضه خواهد شد.

ایران خودرو قصد دارد سال آینده از دو خودروی جدید رونمایی کند. یکی از این محصولات شبیه ون های موجود در بازار بوده و گازسوز است. خودروی دومی که وارد بازار می شود، سواری است که البته هنوز قیمت و مشخصات آن اعلام نشده است. در نهایت باید به عرضه دنای اتوماتیک در سال آینده اشاره کرد.

قیمت جدید دنا پلاس

با توجه به تحریم های گسترده علیه صنعت خودروسازی ایران و همچنین عدم توانایی در تولید قطعات، هنوز معلوم نیست خودروی اقتصادی جدید چگونه تولید می شود ( اولین گیربکس 6 سرعته دستی ایرانی از راه می رسد ). تا به امروز شاهد تولید خودرویی با پلتفرم ایرانی نبودیم. در حقیقت تمام خودروهای داخلی بر اساس پلتفرم های خارجی و البته بسیار قدیمی تولید شده اند.

با توجه به ممنوعیت واردات خودرو و البته تعرفه های بسیار بالا در گذشته، بازار خودروی ایران به صورت انحصاری در اختیار این دو شرکت قرار دارد. بنابراین هر خودروی جدیدی که ساخته شود، بدون توجه به ظاهر، مشخصات فنی و همچنین قیمت، به فروش بالایی در بازار دست پیدا می کند.

ارسال نظر