ایران خودرو پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس را با قیمت قدیم تحویل خریداران می دهد

رسانه کلیک - ایران خودرو قصد دارد برخی از خودروهای خود را با قیمت قدیم تحویل خریداران دهد. از این محصولات می توان به پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 اشاره کرد.

ایران خودرو پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس را با قیمت قدیم تحویل خریداران می دهد

در گذشته اعلام شده بود خودروهای ثبت نامی که موعد تحویل آن ها قبل از دی ماه 97 باشد، با قیمت قدیم به خریداران تحویل داده می شود. در این میان برای برخی خودروهای ایران خودرو دعوتنامه جدیدی صادر شد ( دعوتنامه محصولات ایران خودرو با قیمت قدیم برای خریداران صادر شد ).

در جدیدترین اقدام، ایران خودرو اعلام کرده برخی دیگر از خودروهای ثبت نامی خود با موعد تحویل پیش از دی 97 را با قیمت قدیم در اختیار خریداران قرار می دهد. پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5، سمند EF7 پایه گازسوز، دنا معمولی ، پژو پارس ال ایکس موتور TU5 و پژو 405 SLX این محصولات را تشکیل می دهند.

در حالی که خودروسازان به تحویل خودرو اشاره می کنند، هنوز محصولی به بازار عرضه نشده و این موضوع افزایش قیمت خودروهای داخلی را در بازار آزاد در پی داشته است ( افزایش مجدد قیمت خودروهای داخلی در بازار ).

بسیاری از افراد منتظر اعلام قیمت نهایی خودروها در هفته گذشته بودند که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. سایپا در گذشته قیمت جدید پراید، تیبا و ساینا را اعلام کرده بود که به نظر می رسد غیرقانونی است.

شرکت های خودروسازی تا زمانی که خودروهای قدیمی خود را تحویل خریداران ندهند، نمی توانند محصول جدیدی را پیش فروش کنند ( پیش فروش خودرو ممنوع شد ).

در ماه های اخیر شرکت های خودروسازی به ضرر هنگفت خود اشاره کرده بودند و در همین راستا از فروش محصولات خود با قیمت قدیم امتناع می کردند. به نظر می رسد وعده وزیر صنعت مبنی بر اعطای وام به این دو شرکت بزرگ، باعث شده ایران خودرو و سایپا مجبور به تحویل خودروهای انبار شده به خریداران شوند. مبلغ این وام، 2000 میلیارد تومان برای هر خودروساز اعلام شده است!

ارسال نظر