باز طراحی خودروی مرسدس 300SL روی بستر AMG GT
رسانه کلیک - بازطراحی خودروهای نمادین در فضای مدرن یک کار پر ریسک است. طراحی محصولات نوستالژیک در فضای مدرن چیز جدیدی نیست اما هرچه این محصول ارزش بیشتری داشته باشد، خطر بازطراحی آن نیز بیشتر است. مثلاً طراحی خودروهای قدیمی بنز در فضای مدرن با توجه به ارزش محصولات این برند، مسلماً حرکت بزرگ و پر ریسکی است.
پیش از این نیز بسیاری از شرکتهای خودروسازی اقدام به بازطراحی محصولاتی که به عنوان برترین محصولات آنها شناخته میشدند کردهاند. برخی از این شرکتها در این زمینه به موفقیتهای چشمگیری نیز دست یافتهاند و نسبت به سایر رقبای خود عملکرد بهتری داشتهاند .
انتشار نمونهها و رندهای باز طراحی خودروی مرسدس 300SL این سؤال را در ذهن بسیاری به وجود آورده است که آیا مردم و علاقهمندان به خودروهای برند بنز آماده پذیرش آن هستند یا نه؟
به عقیده بسیاری مرسدس 300SL اولین خودرو در دنیای ماشینهای سوپر اسپرت است که قدرت آن در حد ماشینهای مسابقهای آن زمان یعنی زمان ساخت این ماشین بوده است. درهای این خودرو در همان زمان نیز بسیار خاص طراحی شده بود و در ابتدا با مدل کوپه به بازار ارائه شد. طراحی این خودروی کوپه نشاندهنده اوج خلاقیت در طراحی در آن زمان به حساب میآمد. به نحوی که اکنون نیز از مرسدس 300SL به عنوان یک خودروی نمادین یاد میشود. اما طراحی مجدد این خودرو آیا میتواند همچنان آن را به عنوان یک خودروی نمادین به دنیا معرفی کند؟
گروه wb.Artist20 در صفحه اینستاگرام خود سعی کرده است تا این خودرو را بازطراحی کند. این گروه در طراحی خود سعی کرده است همان ظاهر کلاسیک این خودرو را به سبک مدرن طراحی کند. در نمونهای که در پلتفرم AMG GT از این خودرو ایجاد شده است، سعی شده تا چراغهای جلو دقیقاً شبیه به چراغهای جلو در مرسدس 300SL باشد. اما در این چراغها از LED استفاده شده است. از طرفی در جلوی خودرو صفحه مشبکی شکل در مرسدس 300SL به نحوی تغییر یافته است که برای چرخش و جریان هوای مورد نیاز برای یک موتور مدرن مناسب باشد. البته ظاهر آن همچنان به همان شکل قدیمی طراحی شده است.
همچنین دریچههای جانبی در باز طراحی خودروی مرسدس 300SL به صورت لانه زنبوری طراحی شده است. در رندر ایجاد شده این دریچه تا در خودرو ادامه دارد اما به نظر میرسد طراحی آن در واقعیت کمی سخت باشد و احتمالاً تغییراتی داشته باشد. همچنین طراحی گلگیر به نحوی انجام شده است که در آن ترکیبی از مدرنیته با الهام از طراحی منحصر به فرد گلگیرهای مرسدس 300SL دیده میشود.
بازطراحی خودروهای کلاسیک در عصر مدرن کنونی کمی سخت و دشوار است. در واقع در طراحی خودروهای امروزی محدودیتها و قوانین بیشتری اعمال میشود و از طرفی نیازهای امروزی مشتریها با قبل تفاوتهای زیادی دارد. از همه مهمتر اولویت بسیاری از برندهای برتر خودروسازی توجه به نیاز مشتری است چیزی که قبلاً کمتر مورد توجه قرار میگرفت. به هر حال باید دید آیا بازطراحی خودرو نمادین مرسدس 300SL آیا میتواند همچنان به عنوان یک خودروی نمادین جدید به دنیا معرفی شود یا نه.
نظرها