بررسی تخصصی رنو تالیسمان 2021 | با سدان لوکس رنو بیشتر آشنا شوید

بررسی تخصصی رنو تالیسمان 2021 موجب افزایش آگاهی دوستداران و مشتریان احتمالی این خودروی فرانسوی شده و آن‌ها را در امر خرید مطمئن یاری می‌دهد.

بررسی تخصصی رنو تالیسمان 2021 | با سدان لوکس رنو بیشتر آشنا شوید

بررسی تخصصی رنو تالیسمان 2021

یکی از پرطرفدارترین خودروهای سدان موجود در بازار، رنو تالیسمان نام دارد. خودروی فرانسوی لوکس و زیبای تالیسمان، روی پلتفرم CMF-CD رنو ساخته شده است و در واقع محصول مشترک بین رنو و نیسان به حساب می‌آید.

تلیسمان از سال 2015 به بازار جهانی عرضه شده و در کشورهای فرانسه و کره جنوبی تولید می‌شود. شرکت نگین خودرو مسئول واردات تالیسمان به ایران بوده و بد نیست بدانید که همه تالیسمان های موجود در ایران، ساخت کره جنوبی هستند.

مشخصات موتور

تالیسمان از یک موتور 4 سیلندره 16 سوپاپه 1.6 لیتری از نوع توربو استفاده می‌کند که در قسمت جلو قرار گرفته است. حداکثر توان خروجی این خودرو به 190 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه می‌رسد و گشتاور خروجی آن حدود 260 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه است.

باک بنزین تلیسمان حجمی معادل با 51 لیتر بنزین داشته و کاربرد روغن مناسب موجب حداکثر بهره‌وری و افزایش طول عمر موتور می‌شود (5w40 SN، 5w40 A5/B5 و 5w30 SN).

همچنین بخوانید: نگاهی به تویوتا کمری ۲۰۲۱ با ظاهر و باطنی جدید

مشخصات فنی بدنه

خودروی سدان تالیسمان در کلاس D بوده و وزن آن به 1444 کیلوگرم می‌رسد. پنج سرنشین به راحتی می‌توانند لذت یک سواری عالی را در تالیسمان تجربه کنند.

مشخصات گیربکس

موتور پرقدرت تلیسمان با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته جفت می‌شود و اهرم تعویض دنده در کنسول میانی جاسازی شده است. اگرچه تعویض دنده‌ها با سرعت بیشتری نسبت به خودروهای معمولی انجام می‌شود، اما راننده در حرکت سربالایی ممکن است با کمی مکث مواجه شود. تالیسمان می‌تواند در عرض 7.6 ثانیه از شتاب صفر به 100 برسد.

عملکرد خودرو

یکی از مهم‌ترین نکات حین بررسی تخصصی رنو تالیسمان 2021 مربوط به عملکرد خودرو می‌شود. تالیسمان دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده و از لحاظ امنیت توانسته 5 ستاره را از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا (یوروکپ) دریافت کند.

این خودرو در جاده‌های شهری به ازای هر صد کیلومتر حدود 7.5 لیتر می‌سوزاند. مصرف سوخت در جاده‌های خارج از شهر حدود 4.6 لیتر و در جاده‌های ترکیبی حدود 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

شتاب تالیسمان در مدت زمان کوتاه 7.7 ثانیه از صفر به 100 رسیده و حداکثر سرعت آن برابر با 225 کیلومتر بر ساعت است.

مشخصات ایمنی

تالیسمان دارای حسگرهای متعددی است که ایمنی بالایی را برای راننده فراهم می‌آورد. رادار نقطه کور، اعلام زمان واکنش راننده، رادار خطی، حسگر باد لاستیک، تشخیص سرعت مجاز در جاده‌ها، حسگر پارک جلو، دوربین و حسگر دنده‌ عقب ایمنی اولیه خودرو را به خوبی تضمین می‌کنند.

تالیسمان به ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی و سیستم الکتریکی کنترل کشش و پایداری (ABS، EBD، ESP، ASR، BAS و TCS) مجهز است. در صورت بروز سانحه، کیسه‌های هوا از سرنشینان جلویی محافظت می‌کنند.

مشخصات و آپشن های رفاهی

در هنگام بررسی تخصصی رنو تالیسمان 2021 بد نیست علاوه بر مشخصات فنی، به آپشن های رفاهی این خودروی فوق‌العاده اشاره کنیم.

تالیسمان دارای امکانات متعددی است که رفاه سرنشینان را تضمین می‌کند. سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه از طریق نمایشگر لمسی 8.7 اینچی کنترل می‌شود که در دسترس راننده قرار گرفته است. نمایشگر لمسی از قابلیت همگام‌سازی با اندروید اتو و اپل کار پلی پشتیبانی می‌کند.

لیمیتر سرعت، استارت دکمه‌ای با قابلیت روشن کردن از بیرون، غربیلک سه‌شاخه اسپورت با روکش چرمی و فرمان برقی از دیگر امکانات داخل کابین به حساب می‌آیند.

تالیسمان از سیستم صوتی Bose بهره‌مند است که به 13 بلندگو مجهز شده است. صندلی‌های جلو دارای روکش چرمی و ماساژور بوده و به صورت برقی تنظیم می‌شوند. صندلی‌های عقب نیز دارای روکش چرمی هستند و در صورت بروز حادثه، پشت‌سری‌ها فعال می‌شوند.

همچنین بخوانید: عوامل خرابی خودرو

سیستم روشنایی جلو شامل چراغ‌های زنون، مه شکن، سیستم کنترل خودکار نور چراغ‌ها، سستم چرخش دوگانه در سر پیچ‌ها و نوربالای اتوماتیک می‌شود. چراغ‌های جلو به فناوری LED Matrix Vision مجهز هستند. چراغ‌های عقب نیز از نوع LED بوده و عملکرد بالایی در هوای مه‌آلود دارند.

آینه‌های جانبی برقی دارای گرم‌کن بوده و به راحتی تا می‌شوند. سقف پانوراما (تمام شیشه‌ای) در مدل‌های سفارشی به چشم می‌خورد. یکی از جالب‌ترین امکانات رنوی سدان جدید، نمایش اطلاعات روی شیشه (فناوری HUD) است.

بررسی تخصصی رنو تالیسمان 2021

سایر مشخصات رنو تالیسمان 2021

سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون جناغی، سیستم تعلیق عقب از نوع اکسل نیمه صلب و همین‌طور سیستم فرمان برقی از دیگر مشخصات فنی این خودروی سدان لوکس به حساب می‌آیند.

از دیگر مشخصات تالیسمان می‌توان به رینگ های 17 اینچی، حالت رانندگی ECO، Sport و Comfort، سنسور نور و باران، ترمز گیر اضطراری، صندوق عقب با ظرفیت 608 لیتر، لاستیک جلویی 245/R18 و لاستیک عقب 245/45R18 و در نهایت محدوده گارانتی 5 ساله (یا 150 هزار کیلومتر) اشاره کرد.

نظر شما در مورد این خودروی فرانسوی چیست؟ تجربه خود از رانندگی با رنو تالیسمان را با سایرین به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر