بوگاتی شیرون پور اسپرت به یک پمپ بنزین همراه نیاز دارد

رسانه کلیک - بوگاتی شیرون در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و تاکنون مدل‌های مختلفی از آن تحت عناوین گوناگون به دست مشتریان فوق ثروتمند در سراسر جهان رسیده است. در این میان پیور اسپرت یکی از نسخه‌های بوگاتی شیرون به حساب می‌آید که ویژه حرکت در پیست مسابقه طراحی شده و از لحاظ هندلینگ نسبت به سایر نمونه‌ها برتری دارد.

بوگاتی شیرون پور اسپرت به یک پمپ بنزین همراه نیاز دارد

این خودروی سوپر اسپرت فوق‌العاده جذاب و گران قیمت از یک پیشرانه هشت لیتری ۱۶ سوپاپ با چهار عدد توربو شارژر، نیرویی معادل ۱۴۷۹ اسب بخار دریافت می‌کند که البته نسبت به سایر تیپ‌های شیرون تفاوتی ندارد. تنها نکته‌ای که در این بین متفاوت به نظر می‌رسد، افزایش دور موتور این پیشرانه به اندازه ۲۰۰ واحد و رسیدن محدوده قرمز به ۶۹۰۰rpm خواهد بود.

بوگاتی شیرون کمپانی فرانسوی بوگاتی که تحت تملک شرکت فولکس واگن قرار دارد تنها ۶۰ دستگاه از مدل شیرون پور اسپرت را تولید خواهد کرد که با توجه به حجم بسیار بالای پیشرانه، مسلما مصرف سوخت آن نیز بسیار بالا خواهد بود. این خودرو به صورت ترکیبی معادل ۲۳.۵ لیتر سوخت را در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت مصرف خواهد کرد. شرایط در بزرگراه مقداری بهتر شده و میزان مصرف سوخت بوگاتی شیرون اسپرت به 18 لیتر کاهش خواهد یافت. البته مشئله به همین جا ختم نمی‌شود؛ چراکه گشت و گذار با بوگاتی شیرون پور اسپرت در سطح شهر برابر با دود کردن ۲۹.۴ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

بوگاتی شیرون در مقام مقایسه بهتر است بدانید که نسخه استاندارد بوگاتی شیرون دارای مصرف سوخت ۲۶.۱ و ۱۶.۸ و ۲۱.۳ لیتر در حالت ترکیبی، سطح شهر و بزرگراه خواهد بود. حداکثر سرعت بوگاتی شیرون پور اسپرت در رقم ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و طبق برآوردهای آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده مالکان این خودرو طی دوره ۵ ساله چیزی برابر با ۱۵ هزار دلار بیشتر از مالکان مدل‌های معمولی صرف خرید سوخت برای اتومبیل خود خواهند کرد. البته این ارقام برای مالکان میلیونر و یا میلیاردر این خودرو چندان به چشم نخواهد آمد.

ارسال نظر