تسلا در حال تولید باتری‌های ارزان قیمت با طول عمر بالا است

رسانه کلیک - به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، این شرکت در حال پیشبرد فناوری جدید برای تولید باتری‌های ارزان قیمت با طول عمر بالا است. در صورتی که از این باتری‌ها در خودروهای تسلا استفاده شود، قیمت این خودروها به قیمت خودروهای بنزین‌سوز نزدیک می‌شود.

تسلا در حال تولید باتری‌های ارزان قیمت با طول عمر بالا است

به گزارش خبرگزاری‌های معتبر از جمله رویترز، این شرکت خودروسازی قصد دارد تا از فناوری جدید خود در تولید باتری‌هایی رونمایی کند که با استفاده از آن‌ها خودرو می‌تواند میلیون‌ها مایل بدون نیاز به شارژ باتری حرکت کند. تولید این باتری‌ها و استفاده از آن‌ها در خودرو منجر به کاهش هزینه‌ها در تولید خودروهای برقی این شرکت و در نتیجه ارزان شدن خودروهای تسلا می‌شود.

به گزارش رویترز، این ‌پروژه محصول مشترک بخش تحقیق و توسعه تسلا با شرکت دانش بنیان چینی Amperex است. اساس این پروژه بر پایه تحقیقات محققان دانشگاهی است با شرکت تسلا در حال همکاری هستند. این پروژه تا حد زیادی می‌تواند به صرفه‌جویی اقتصادی کمک کند.

در حال حاضر یکی از چالش‌های عمده که شرکت‌های تولید کننده خودروهای برقی با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند، هزینه بالای تولید باتری‌های خودروهای برقی و همچنین حجم محدود این باتری‌ها است. معمولاً شرکت‌های خودرو سازی از جمله تسلا هدف خود از تولید خودروهای برقی را صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌دانند و اگر پروژه جدید تسلا در زمینه تولید باتری‌های با حجم بالا و ارزان قیمت با موفقیت پیش رود، هزینه این خودروها تا حد هزینه تولید خودروهای بنزینی کاهش خواهد یافت. این مسئله می‌تواند باعث افزایش استقبال عمومی از خودروهای برقی در همه کشورها شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تسلا قصد دارد در ابتدا این باتری‌ها را در چین و برای خودروهای تسلا 3 ارائه کند. بعد از این این باتری‌ها را برای تمامی خودروهای خود در همه کشورها عرضه کند.

در این باتری‌های جدید تسلا یا از کبالت کمتر و یا اصلاً از هیچ کبالتی در فرآیندهای شیمیایی استفاده نشده است. همچنین برای پوشش باتری از مواد جدیدی استفاده شده است که باعث کاهش فشار و همچنین افزایش طول عمر مفید باتری می‌شود. همچنین تسلا با کمک شرکت Amperex توانسته است مرحله پیش بسته‌بندی سلول‌های باتری را قبل از قرار دادن آن‌ها در باتری حذف کند. از طرفی در کنار این پروژه، پروژه دیگری برای بازیافت باتری‌ها در دست اقدام است تا بتوان باتری‌های خودروهای برقی را بازیافت و دوباره از آن‌ها در تولید باتری‌های جدید استفاده کرد.

ارسال نظر