جدیدترین قیمت خودرو در بازار - 13 آذر 99

رسانه کلیک -پس از رکود چند هفته‌ای بازار خودرو آن‌هم در شرایط پرتلاطم سکه و ارز، طی روزهای اخیر با دخالت دلالان قیمت خودرو تا حدی افزایش یافته است.

جدیدترین قیمت خودرو در بازار - 13 آذر 99

طی هفته‌های گذشته و به دنبال برخی تحولات سیاسی-اقتصادی، شرایط پرالتهاب از بازارهایی همچون: سکه و ارز رخت بربست و همین مورد کافی بود تا قیمت خودرو نیز از گرانی‌های حباب‌گونه دور شده و حتی با تورم منفی مواجه شود. اما گویا طی یکی دو روز اخیر دلالان توانسته‌اند تا حدودی التهاب کاذب در بازار به وجود آورند و قیمت خودروها را مقداری بالا ببرند.

به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایران جیب، با توجه به تصمیمات اخیر مجلس در الزام دولت به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، بار دیگر شاهد افزایش نرخ ارز و طلا در بازار بودیم که به تبع آن خودرو نیز خیلی سریع و با شیب نسبتا تند به این موضوع واکنش نشان داد و بهای بسیاری از خودروها در بازار با افزایش مواجه شد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته قیمت محصولات ایران خودرو حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان در روز پنج‌شنبه ۱۳ آذر گران شده است. بدین ترتیب سمند ال ایکس به قیمت ۱۸۴ میلیون تومان در این روز رسیده است. دیگر محصول خانواده سمند یعنی سمند ال ایکس مجهز به موتور ملی ef7 نیز با افزایش قیمت مواجه شده و حدود ۲۰۲ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. نمونه دوگانه سوز سمند ef۷ هم حدود ۲۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت خودرو معامله‌گران روز پنجشنبه سمند سورن را با بهای ۲۳۰ میلیون تومان به معرض فروش قرار دادند و این در حالی است که دنا معمولی ۲۶۵ میلیون تومان از مشتریان خود وجه نقد طلب می‌کند. پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی معادل ۱۸۵ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس دوگانه سوز با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان به بازار عرضه شده است. پارس سال ۲۱۰ میلیون تومان قیمت خورده و نمونه دوگانه‌سوز آن نیز ۲۳۵ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. دیگر محصول ملی ایران خودرو یعنی دنا پلاس توربو مجهز به گیربکس دستی حدود ۳۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده و نمونه اتوماتیک این خودرو نیز ۴۵۰ میلیون تومان به معرض فروش گذاشته شده است. پژو پارس اتوماتیک هم ۳۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
در میان محصولات هاچبک پژو، مدل‌های همچون پژو ۲۰۶ تیپ پنج برابر ۲۵۵ میلیون، 206 تیپ دو 198 میلیون، پژو 207 دنده‌ای سقف فلزی 300 میلیون، 207 اتوماتیک 400 میلیون تومان و پژو 2008 برابر 900 میلیون تومان در بازار روز پنجشنبه ۱۳ آذر قیمت خوردند.

در ضمن رانا پلاس معادل ۲۵۰ میلیون تومان از مشتریان وجه طلب می‌کند و این در حالی است که رانا ال ایکس با ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. رنو تندر e۲ فول آپشن ۳۱۰ میلیون تومان و رنو تندر پلاس اتوماتیک ۴۷۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده‌اند. محصولات کراس اوور نظیر هایما اس 5 با قیمت ۶۳۰ میلیون تومان، هایما اس 7 توربو ۷۵۰ میلیون تومان سوزوکی ویتارا ۹۹۰ میلیون تومان و پیکاپ فوتون نیز ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌ خوردند.

ارسال نظر