حذف قیمت خودرو از سایت های آگهی باعث کاهش قیمت آن می شود؟

رسانه کلیک - رئیس پلیس فتا به تازگی عنوان کرده احتمال حذف قیمت خودرو از سایت‌های آگهی وجود دارد و این موضوع شاید دائمی باشد. آیا این اقدام باعث کنترل و کاهش قیمت خودرو می شود؟

حذف قیمت خودرو از سایت های آگهی باعث کاهش قیمت آن می شود؟

قیمت خودرو در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است ( قیمت روز خودروهای داخلی ). با وجود اینکه شرکت های ایران خودرو و سایپا با طرح های متنوع فروش به دنبال کنترل بازار هستند، مشکلاتی مانند عدم امکان ثبت نام افراد عادی و همچنین عدم تحویل به موقع، مانع از ایجاد تغییر در وضعیت بازار شده اند ( پیش فروش محصولات ایران خودرو ). حال به نظر می رسد برای کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد، دوباره به سراغ یک فرمول قدیمی یعنی حذف قیمت آن از سایت ها می رویم.

به تازگی رئیس پلیس فتا اعلام کرده قیمت خودرو باید به صورت دائمی از سایت های آگهی حذف شود تا از گرانی و ایجاد تورم در بازار جلوگیری شود، البته باید برای چنین مسئله ای از سوی مرجع قضایی دستور صادر شود.

اوایل اردیبشهت ماه امسال شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار بودیم و در همین راستا، پلیس فتا به منظور ارتقا و امنیت کاربران پیرامون فعالیت در بازا‌رهای آنلاین و سایت‌های درج آگهی در فضای مجازی، جلسات متعددی با مراجع قضایی برگزار کرد و برابر پیگیری‌های صورت گرفته و دستور سرپرست دادسرای ناحیه 31 تهران (جرایم رایانه‌ای)، حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایتهای واسط (تبلیغاتی) ابلاغ شد.

حذف قیمت خودرو

این کار باعث شد برای مدت کوتاهی بازار به آرامش برسد و با یک مسکن موقت روبه‌رو باشیم. پس از مدتی دوباره قیمت خودروها به سایت ها بازگشتند. حال پس از چند ماه، دوباره شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم که برخی آن را مربوط به دلالان و تعدادی مربوط به کاهش تولید شرکت های ایران خودرو و سایپا مربوط می دانند.

در همین رابطه، رییس اتحادیه فروشندگان خودرو هشدار داد: «این روزها افزایش حباب قیمتها نشات گرفته از فضای مجازی است، عده‌ای از افراد که خودروهای زیادی در اختیار دارند هماهنگ شده با فضای مجازی قیمت خودروهایشان را به طور سلیقه‌ای در معرض آگهی قرار می‌دهند بنابراین افراد عادی نیز به تبعیت از آنها برای فروش خودرو دست نگه داشته‌اند و خریداران واقعی را هم سردرگم کرده‌اند.»

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران به تازگی در گفتگویی اعلام کرد: «نظر ما این است که به‌صورت دائمی، درج قیمت در آگهی‌های اینگونه سایت‌ها که باعث ایجاد گرانی در بازار و تورم در جامعه می‌شود، حذف شوند.»

حذف قیمت خودرو دردی را دوا می کند؟

حذف قیمت خودرو

در رابطه با عدم امکان ثبت نام خودرو توسط افراد عادی، گزارش های زیادی از سوی مردم منتشر شده است. در جدیدترین و عجیب ترین آن ها، به دریافت پول توسط نمایندگی برای ثبت نام اشاره شده، موضوعی که ایران خودرو نسبت به آن موضع رسمی نگرفته است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، می توان گفت که ایران خودرو و سایپا خود بازار را متشنج می کنند تا محصولات بی کیفیت خود را با قیمت گزافی در بازار به فروش برساند.

با حذف قیمت خودرو از سایت های آگهی، احتمالا برای مدتی دوباره شاهد آرامش در بازار باشیم، اما با توجه به این موضوع که نزدیک به یک ماه تا عید باقی مانده و تحریم های شدید، صنعت خودروی ایران را فلج کرده است، آیا چنین اقدامی منطقی به نظر می رسد؟ آیا می توان با حذف قیمت خودرو، تولید آن را افزایش داد؟ آیا عملکرد ایران خودرو و سایپا در زمینه فروش محصولات مورد بررسی قرار می گیرد؟ نظر شما چیست؟

ارسال نظر