خرید و فروش تیگو 8 پرو متوقف شد

با بررسی‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر عدم قیمت‌گذاری شفاف، خرید و فروش تیگو 8 پرو متوقف شد.

خرید و فروش تیگو 8 پرو متوقف شد

خرید و فروش تیگو 8 پرو متوقف شد. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی مدارک و اسناد تعیین قیمت خودروی تیگو ۸ پرو و رسیدن به نتیجه مبنی بر عدم شفافیت و فقدان توجیهات محاسباتی در قیمت‌گذاری این خودرو، تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش تیگو 8 پرو در کشور جلوگیری کرده است.

این سازمان همچنین از شرکت واردکننده این خودرو خواسته است هرچه سریع‌تر اسناد و مدارک مرتبط با چگونگی تعیین قیمت این خودرو را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهد.

گفتنی است تیگو 8 پرو که هفته گذشته در کشور رونمایی شد، به مبلغ 1 میلیارد و 750 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد که این قیمت عجیب، اعتراض بسیاری را در پی داشت.

طبق بررسی‌های کاربران در شبکه‌های مجازی مشخص شد این خودرو 3 برابر بیش از قیمت جهانی و هم‌قیمت با خودروهای لوکس ژاپنی قیمت‌گذاری شده است. این در حالی است که تیگو 8 پرو در بازارهای جهانی حدود 20 تا 25 هزار دلار قیمت خورده است و هم‌اکنون در کشور عربستان، با قیمتی معادل 600 میلیون تومان ایران فروخته می‌شود.

به عقیده کاربران وجود قوانین محدودکننده و انحصاری مبنی بر عدم واردات آزاد خودروهای خارجی به کشور، باعث این‌چنین قیمت‌گذاری‌های سلیقه‌ای شده است.

تیگو 8 پرو یک شاسی‌بلند ۷ نفره است که ۴۷۲۲ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۴۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله 2 محور آن ۲۷۱۰ میلی‌متر و در واقع یک شاسی‌بلند میان‌سایز است. حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر، حداکثر توان خروجی آن ۱۹۷ اسب بخار و میزان مصرف سوختش ۶.۸ لیتر است. همچنین حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر عنوان شده است.

ارسال نظر