خودرو برقی کادیلاک لیریک به زودی روانه بازار می‌شود

کمپانی جنرال موتورز حدود 9 ماه زودتر از موعد مقرر، ساخت خودرو برقی کادیلاک لیریک را آغاز کرده است. این ماشین رقیب تسلا مدل X محسوب می‌شود.

خودرو برقی کادیلاک لیریک به زودی روانه بازار می‌شود

خودرو برقی کادیلاک لیریک

سازندگان خودروهای برقی معمولی ساخت محصولات خود را به تعویق می‌اندازند، ولی GM رویه متفاوتی را پیش رو گرفته است. جنرال موتورز 9 ماه زودتر از برنامه‌ریزی‌های خود، ساخت کادیلاک لیریک را در کارخانه تنسی آغاز کرده است.

بنابراین خودرو برقی Cadillac Lyriq در نیمه اول سال جاری به نمایندگی‌ها عرضه شده و در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. این وسیله نقلیه رقیب اصلی تسلا مدل X خواهد بود.

لیریک نخستین خودرو برقی کادیلاک به حساب می‌آید و همچنین نخستین ماشین سواری مبتنی بر پلتفرم Ultium جنرال موتورز است. البته شاسی‌بلند و پیکاپ هامر نیز بر اساس پلتفرم Ultim ساخته شدند.

خودرو برقی کادیلاک لیریک

قدرت کادیلاک لیریک به پای هامر نمی‌رسد. با این وجود طبق گزارش‌های مختلف، سواری برقی جدید GM در صورت شارژ کامل باتری می‌تواند مسافتی حدود 482 کیلومتر را طی کند.

فناوری‌های متعددی در لیریک به کار رفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر اولد 33 اینچی و رانندگی کاملا اتوماتیک سوپر کروز (بدون دخالت دست) اشاره کرد. باتری ماشین از شارژ سریع 190 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند.

نسخه برقی کادیلاک Lyriq با قیمت پایه 59990 دلار به فروش می‌رسد، که بسیار ارزان‌تر از هامر 79995 دلاری است. با این حال، نمی‌توان لیریک را نماینده نسل بعدی خودروهای برقی جنرال موتورز در نظر گرفت.

حجم ویدیو: 5.29M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 | دانلود ویدیو
ارسال نظر