دلیل پیامک های جریمه اشتباه چیست؟ | رئیس پلیس راهور توضیح داد

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به دلیل پیامک های جریمه اشتباه اعلام کرد پیامک تخلف رانندگی بدون شناسه که برای افراد ارسال می‌شود قطعی نیست و فقط پیامک ارسالی پس از مرحله بررسی اپراتوری و پیامک‌هایی که درج شناسه پرداخت دارد ملاک عمل پلیس است.

دلیل پیامک های جریمه اشتباه چیست؟ | رئیس پلیس راهور توضیح داد

سردار کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور کشور روز گذشته در یک مصاحبه تأکید کرد: «پیامک نخست تخلف که بدون شناسه پرداخت است، قطعی نیست و فقط پیامک ارسالی پس از مرحله بررسی اپراتوری و پیامک‌هایی که درج شناسه پرداخت دارد ملاک عمل پلیس و اعمال جریمه برای رانندگان متخلف است.»

او با اشاره به اینکه در مواردی دیده شده برای خودرویی که در منزل متوقف است یا در شهر دیگری است پیامک تخلف می‌آید، دلیل این قضیه را در مخدوش کردن پلاک از سوی برخی رانندگان دانست و توضیح داد: «ما امسال در 5 مرحله طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش را اجرا کردیم. متأسفانه برخی افراد پلاک خودرویشان را مخدوش می‌کنند و موجبات اذیت و آزار برای سایر خودروها فراهم می‌کنند. ما در این خصوص به شدت تذکر داده‌ایم و با چنین متخلفانی برخورد می‌کنیم.»

جالب است بخوانید: جریمه مخدوش کردن پلاک خودرو چیست؟

سردار هادیان‌فر تصریح کرد: «با این حال افراد در نظر داشته باشند اولین پیامک جریمه که برای افراد ارسال می‌شود و بدون شناسه است، این جریمه قابل پرداخت نیست. در نتیجه مردم نگران نشوند که اگر برای مثال گفته شد خودروی شما در فلان شهر دیده شده، یعنی حتماً جریمه می‌شود. این پیامک اول است. در مرحله دوم اپراتور پلیس دوباره جرم موردنظر را بررسی کرده و این‌ها اصلاح می‌شود.»

وی افزود: «اگر پیامکی برای صاحب اتومبیل آمد که شماره شناسه و قبض داشت، فرد بداند که آن جریمه دیگر قطعی است، وگرنه به پیامک‌های بدون شناسه اکتفا نکنند.»

گفتنی است در شرایطی که ظهور و بروز ویروس کرونا و اعمال قوانین کرونایی محدودیت‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده است، بسیاری از رانندگان برای تردد بین شهری در جاده‌های کشور به مشکل خورده‌اند. همچنین اعمال محدودیت‌های تردد شبانه که پس از گذشت نزدیک به یک سال ادامه‌دار است، موجبات اعتراض بسیاری از شهروندان را فراهم کرده و باعث شده افراد پس از ساعت 10 شب برای عبور از دوربین‌های ترافیکی و جریمه نشدن، به مخدوش کردن پلاک روی بیاورند.

پیامک‌های مربوط به توقیف خودرو به علت بی‌حجابی هم دیگر پیامکی است که برای مالکان ارسال می‌شود، اما در مواردی دیده شده این پیامک‌ها به صورت فله‌ای ناگهان برای تعداد زیادی از خودروداران و حتی آن‌هایی که مالکشان زن نبوده ارسال شده و موجب اعتراض افراد شده است. حالا با اعلام رئیس پلیس راهور خیال راننده‌ها می‌تواند راحت‌تر باشد که به پیامک‌های اشتباه که فاقد شماره شناسه هستند کمتر اعتنا کنند.

ارسال نظر