زمان عرضه دنا پلاس اتوماتیک و پژو 207 با سقف پانوراما اعلام شد

رسانه کلیک - تاریخ عرضه دنا پلاس اتوماتیک و پژو 207 با سقف پانوراما از سوی شرکت ایران خودرو اعلام شد، البته هنوز قیمت نهایی این محصولات مشخص نشده است.

زمان عرضه دنا پلاس اتوماتیک و پژو 207 با سقف پانوراما اعلام شد

کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در رابطه با نقشه راه آینده این شرکت اعلام کرد: ‌«در این نقشه راه، انواع موتورهای کم مصرف و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده در نظر گرفته شده است. براساس پلتفرم بومی‌ سازی شده، خودرویی در کلاس ابعادی C با استانداردهای ایمنی یورو NCAP سه ستاره و با مصرف سوخت و آلایندگی مطابق با استانداردهای روز کشور از سال آینده تولید و به بازار عرضه خواهد شد.»

پورمجیب از آغاز طراحی محصول در کلاس شاسی بلند و کراس اوور روی پلتفرم ملی ایران خودرو در امسال خبر داد و اعلام کرد: ‌«پروژه P535 که یک کراس اوور ساخت داخل است، در دو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.»

در حالی ایران خودرو به تولید یک کراس اوور داخلی اشاره کرده که ترکیه نیز به عنوان اولین خودروی ملی خود قصد دارد از یک کراس اوور رونمایی کند ( خودروی ملی ترکیه در راه است؛ یک شاسی بلند تمام الکتریکی با طراحی پینینفارینا ). لازم به ذکر است؛ خودروی ملی ترکیه به عنوان یک کراس اوور تمام الکتریکی به تولید می رسد.

پورمجیب در رابطه با زمان عرضه خودروی دنا پلاس اتوماتیک گفت: «دنا پلاس اتوماتیک از ابتدای سال آینده به بازار عرضه می‌ شود و پژو 207 با دنده اتوماتیک نیز در نیمه نخست سال 99 آماده تولید خواهد بود. پژو ۲۰۷ و دنا پلاس در راستای هدف کاهش مصرف سوخت و راحتی راننده در سال آینده به فرمان برقی مجهز می‌شوند. خودروی پژو 207 با سقف پانوراما و دنده دستی تا پایان امسال و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ وارد بازار خواهد شد.»

در نهایت پورمجیب اعلام کرد: «تولید موتورهای کم مصرف سه‌ سیلندر در نقشه راه ایران خودرو پیش‌ بینی شده و این پروژه در مرحله امکان‌ سنجی فنی و اقتصادی است.»

همانطور که می دانید، در گذشته ایران خودرو از پژو 207 با سقف شیشه ای رونمایی کرده است ( تماشا کنید: نگاه نزدیک به پژو 207 با سقف شیشه ای ). با وجود آغاز پیش فروش آن، هنوز قیمت نهایی پژو 207 با سقف پانوراما مشخص نشده است ( شرایط فروش پژو 207 با سقف پانوراما ویژه تیرماه 98 اعلام شد ).

این شرکت علاوه بر عرضه گیربکس 6 سرعته دستی، به دنبال تولید یک خودرو با همکاری شرکت سایپا است ( اولین گیربکس 6 سرعته دستی ایرانی از راه می رسد ). این خودرو بر اساس پلتفرم مشترک به تولید می رسد ( خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا در راه است ).

ارسال نظر