دنا پلاس بدون سانروف و رینگ آلومینیومی تحویل مشتریان می شود؟

رسانه کلیک - خبرهای منتشر شده به حذف دو آپشن از خودروی دنا پلاس اشاره می کنند. به نظر می رسد این خودرو از این پس بدون سانروف و رینگ آلومینیومی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

دنا پلاس بدون سانروف و رینگ آلومینیومی تحویل مشتریان می شود؟

ایران خودرو در روزهای اخیر تعدادی از محصولات خود را به صورت فروش فوری در اختیار خریداران قرار داده است؛ با این حال در این طرح ها، جای خالی خانواده دنا به شدت حس می شود.

مشکلات در تولید را باید دلیل عدم حضور آن ها در سبد محصولات ایران خودرو دانست. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، این شرکت قصد دارد خودروی دنا پلاس را با آپشن های کمتری در اختیار خریداران قرار دهد.

در حالی که ارزان ترین خودروها در بازارهای جهانی به سانروف مجهز شده اند، از این پس دنا پلاس بدون این ویژگی به فروش می رسد. علاوه بر حذف این آپشن، خریداران دیگر به رینگ های آلومینیومی نیز دسترسی ندارند. سال گذشته این شرکت تصمیم به حذف دو ایربگ از این خودرو گرفته بود.

دنا و دنا پلاس خودروهای ملی محسوب می شوند، بنابراین تحریم ها نباید تاثیری روی تولید آن ها داشته باشند. خودرویی ملی نامیده می شود که علاوه بر طراحی در داخل کشور، قطعات آن نیز تولید داخل باشد. در این میان به نظر می رسد مانند سمند، با یک خودروی ملی روبه‌رو نیستیم.

ایران خودرو قصد داشت خودروی دنا پلاس را با آپشن های بیشتری و قیمت مناسبی روانه بازار کند. یکی از این ویژگی ها، گیربکس خودکار بود. علاوه بر جعبه دنده، قرار بود این خودرو به سیستم کیلس استارتر نیز مجهز شود. با شروع دور تازه تحریم ها، شرایط تغییر کرد و نه تنها این آپشن ها به خودروی دنا پلاس اضافه نشد، بلکه شاهد حذف ساده ترین آپشن ها از آن نیز هستیم.

با توجه به روندی که ایران خودرو در پیش گرفته، احتمال حذف مانیتور نیز از نسخه های بعدی این خودرو وجود دارد. نکته جالب، عدم تغییر در قیمت خودرو با وجود حذف سانروف و رینگ آلومینیومی است!

انتظار می رود در آینده نزدیک، قیمت نسخه های مجهز به سانروف و همچنین رینگ آلومینیومی در بازار افزایش چشمگیری را تجربه کند.

ارسال نظر