رولزرویس خودروی الکتریکی می‌سازد

رولزرویس قصد دارد چهارشنبه این هفته (29 سپتامبر) در مورد آینده خودروهای الکتریکی خود اطلاع‌رسانی کند. این شرکت ممکن است سرنخ‌هایی را برای اولین خودروی برقی خود ارائه دهد که قرار است قبل از سال 2030 عرضه شود.

رولزرویس خودروی الکتریکی می‌سازد

چهارشنبه 29 سپتامبر اولین اعلامیه رسمی از خودروساز لوکس بریتانیایی منتشر می‌شود. از زمانی که مدیرعامل رولزرویس تایید کرد که این کمپانی مسیر خود را از تولید موتورهای احتراق خالص به موتورهای الکتریکی باتری تغییر خواهد داد، تاکنون خبر رسمی از این خودروساز منتشر نشده است.

خودروی الکتریکی رولزرویس

خودروی الکتریکی رولزرویس، اولین خودرویی خواهد بود که بدون موتور بنزینی V12 به بازار عرضه خواهد شد. سر هنری رویس، بنیانگذار رولزرویس قبل از تاسیس این کمپانی، به شدت درگیر توسعه سیستم‌های الکتریکی اولیه خودرو بود.

می‌توان گفت اگر خودروهای الکتریکی از نظر اداره‌های راهنمایی و رانندگی محدودیت نداشتند، سر هنری رویس ممکن بود خیلی زودتر از خودروسازان دیگر، خودروی الکتریکی خود را تولید کند.

رولزرویس گفت که از سال 2011 در حال تحقیق و توسعه نیروگاه‌های برقی بوده است. این دقیقا مصادف با تولید خودروی فانتوم بوده که دارای دو موتور در محور عقب با قدرت 389 اسب بخار است. علاوه بر این، باتری 71 کیلووات ساعتی، جابه‌جایی 120 مایلی را برای خودرو به ارمغان می‌آورد.

کانسپت 103EX رولزرویس

رولزرویس 5 سال بعد، کانسپت 103EX رادیکال را به نمایش گذاشت که از یک پیشرانه الکتریکی اختصاصی و بر اساس پلتفرم سبک پیشرفته استفاده می‌کرد.

خودروی بوت تیل نیز آخرین خودرویی بود که این خودروساز تولید و آن را به مشتریان خود تحویل داد.

در حال حاضر این شرکت نوید تولید خودروهای الکتریکی را می‌دهد و انتظار می‌رود مشخصاتی از خودروی برقی آینده خود را فاش کند.

ارسال نظر