روند کاهشی قیمت خودروها با عرضه ۴۰ هزار دستگاه خودروی جدید در هفته‌های آینده

رسانه کلیک - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به ثبات نسبی این روزهای بازار خودرو پیش‌بینی کرد تا چند روز آینده قیمت خودروها روند کاهشی داشته باشد.

روند کاهشی قیمت خودروها با عرضه ۴۰ هزار دستگاه خودروی جدید در هفته‌های آینده

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در تشریح اوضاع کنونی بازار خودرو طی مدت یک هفته آغاز فعالیت بعد از تعطیلات کرونا، علاوه بر تاکید بر به ثبات رسیدن قیمت‌ها در بازار آزاد پیش بینی کرد قیمت خودروها داخلی ظرف چند هفته آینده و با عرضه حدود ۴۰ هزار دستگاه خودروی وعده داده شده از سوی خودروسازان، روند کاهشی به خود خواهد گرفت‌‌.

به گزارش رسانه کلیک به نقل از عصر خودرو، آقای سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ضمن تاکید بر این نکته که بعد از تعطیلات دو هفته‌ای بازار خودرو و آغاز به کار مجدد آن، طی یک هفته اخیر شاهد تغییرات زیادی در قیمت‌ها نبودیم، اظهار داشت: به هر صورت قیمت‌ها با شیب بسیار ملایم مسیر کاهشی خود را ادامه می‌دهند. او در این باره افزود: کاهش قیمت از نیمه دوم آبان نسبت به اوایل آبان به میزان ۳۰ درصد بود و اکنون ثابت مانده است، به عبارتی در خودروهای داخلی و مونتاژی همچنان همان ۳۰ درصد کاهش پیشین را شاهد هستیم.

قیمت خودرو رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران پیرامون وضعیت عرضه و تقاضا در بازار نیز چنین گفت: در حال حاضر تقاضای کاذب برای خرید خودرو فروکش کرده است، به نحوی که فروشنده در بازار وجود دارد اما صرفا مصرف‌کنندگان نهایی و واقعی برای خرید وارد بازار می‌شود. او اضافه کرد: احتمالا طی هفته‌های آتی قیمت خودروها ریزش مجدد داشته باشد، چراکه عرضه از سوی خودروسازان داخلی بیشتر شده و وعده‌هایی به گوش می رسد که ۴۰ هزار خودرو قرار است وارد بازار شود. بنابراین در بازاری که تقاضا کم و عرضه زیاد باشد قیمت‌ها ریزش خواهند داشت و احتمالا طی دو سه ماه آینده شاهد افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود.

آقای موتمنی خاطر نشان نمود: «همچنین خودروسازان از تجاری شدن بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال خبر می‌دهند. بنابراین با افزایش عرضه از سوی شرکتهای سازنده و آغاز کاهش قیمت‌ها، دلال‌ها نیز که قبل از این به خاطر سودجویی و سرمایه‌گذاری وارد بازار خودرو شده‌ بودند، خودروهای خود را عرضه می‌کنند و با وجود فراوانی عرضه در بازار و تقاضای کم، قیمت‌ها بیشتر افت خواهد کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این گزارش، بررسی قیمت‌ها طی یک هفته اخیر نشان از ثبات نسبی ارزش خودروها در این مدت می‌دهد.»

ناگفته نماند که در حال حاضر نرخ ارز آزاد همچنان مقداری بالاست و اگر در آینده شاهد ریزش بیشتر نرخ ارز در بازار آزاد باشیم، این فاکتور به همراه افزایش عرضه از سوی خودروسازان و واسطه‌ها می‌تواند به نزولی‌تر شدن قیمت‌ها و رسیدن بهای خودروها به محدوده قیمت کارخانه کمک شایانی بنماید.

ارسال نظر