اظهارات تکان‌دهنده رییس پلیس راهور | در تصادف بهبهان هیچ‌یک از ایربگ‌ها باز نشد

رییس پلیس راهور کل کشور با اشاره به آمار تلفات مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور، از باز نشدن کیسه هوای خودروها در تصادف زنجیره‌ای هولناک بهبهان خبر داد.

اظهارات تکان‌دهنده رییس پلیس راهور | در تصادف بهبهان هیچ‌یک از ایربگ‌ها باز نشد

سردار کمال هادیانفر در ششمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور با بیان اینکه امروز سومین عامل مرگ‌ومیر تصادفات است، گفت: «کرونا به همت دولت و مردم در روزهای پایانی خود است و فوتی‌های ناشی از کرونا به ۲۰ نفر رسیده؛ اما تصادفات همواره بوده، هست و خواهد بود. امروز ۳۲ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشین خودروها هستند. ۲۵ درصد فوت‌شدگان، رانندگان هستند که عامل مرگ دیگران نیز می‌شوند؛ ۲۴ درصد فوت‌شدگان، موتورسواران و ۱۹ درصد عابران پیاده هستند.»

او افزود: «ما ۳۵ تا ۴۷ نفر و در برخی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم در هر ساعت ۱.۹ تا ۲ نفر فوتی برابر با ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول در هر ساعت است.»

رییس پلیس راهور ادامه داد: «در سال ۹۸ شاهد کاهش تصادفات بودیم و در سال ۹۹ شاخص اثربخش در کاهش تصادفات داشتیم و ۶۱ هزار نفر کمتر معلول و مجروح را شاهد بودیم؛ اما در سال ۱۴۰۰، ۱۲ درصد افزایش تردد داشتیم، ۴.۹ میلیارد پیمایش در کشور داشتیم و ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول دادیم. این معضل مهمی است.»

سرهنگ هادیانفر با اشاره به تصادف زنجیره‌ای اخیر در بهبهان تصریح کرد: «در همین حادثه بهبهان، ایربگ هیچ‌یک از خودروها باز نشده است. چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند که چه تولید خودرویی داریم؟ ما گفتیم خودروساز را به مراجع قضایی معرفی کنند و سهم تقصیر مشخص کنند.»

گفتنی است در روز دوشنبه هفته جاری، حدود ۵۹ خودرو به دلیل مه‌گرفتگی شدید در محور مواصلاتی بهبهان-رامهرمز واقع در استان خوزستان روبروی روستای دودانگه، دچار سانحه و تصادف زنجیره‌ای شدند.

در اثر این تصادف‌ها ۴ خودرو دچار آتش‌سوزی شده، ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۱ نفر نیز مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس پلیس راهور تصادف بهبهان

۲ روز پیش از این اتفاق نیز ۲ تصادف زنجیره‌ای دیگر به دلیل غلظت بالای مه صبحگاهی در محورهای آبادان و اهواز-رامهرمز اتفاق افتاده بود که در محور آبادان ۷ خودرو و در محور اهواز-رامهرمز ۲۸ خودرو باهم برخورد کردند.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این تصادف‌ها، از نابودی شدید خودروها و تبدیل شدنشان به مشتی آهن‌پاره حکایت دارد.

قیمت خودروی داخلی به دلیل شرایط تورمی و افزایش هزینه‌های تولید، در ماه‌های گذشته دوباره افزایش پیدا کرده است، اما بی‌کیفیت بودن این خودروها کماکان به قوت خود باقی است. خودروهایی که در این سال‌ها از سوی مردم ارابه‌های مرگ لقب گرفته‌اند، به دلایلی چون نبود بازار رقابتی و گزینه‌های انتخابی دیگر و همچنین قیمت‌های سرسام‌آور معدود خودروهای باکیفیت خارجی در کشور، ایرانی‌ها همچنان ناچار به استفاده از همین خودروها هستند.

در چنین شرایطی کیفیت و امکانات جانبی، آخرین درجه اهمیت را در انتخاب و خرید خودرو از سوی مردم دارد که منجر به تکرار حوادث خونبار جاده‌ای در کشور می‌شود.

ارسال نظر