سرمایه گذاری 64 میلیارد دلاری هوندا جهت عرضه خودروهای برقی

کمپانی هوندا در نظر دارد با سرمایه‌گذاری 64 میلیارد دلاری، 30 خودروی الکتریکی جدید و جذاب را تا پایان سال 2030 به دنیا معرفی کند.

سرمایه گذاری 64 میلیارد دلاری هوندا جهت عرضه خودروهای برقی

کمپانی ژاپنی هوندا قصد دارد تا پایان سال 2030، سی مدل خودروی برقی جدید را به سراسر جهان معرفی کند.

اهداف این شرکت همچنین شامل تولید حدود دو میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال تا سال ۲۰۳۰ است. این استراتژی نشان‌دهنده عزم جدی هوندا برای دستیابی به جایگاه خود در بازار روبه‌رشد سریع وسایل نقلیه الکتریکی است، جایی که شرکت تسلا در آن پیشتاز است و خودروسازان ژاپنی با خطر عقب افتادن از رقبای آمریکایی و اروپایی روبه‌رو هستند.

هوندا و دیگر خودروسازان ژاپنی مدت‌هاست تأکید دارند حتی اگر وارد حوزه تولید خودروهای برقی شوند، از فناوری هیبریدی دست نمی‌کشند.

طرفداران خودروهای هیبریدی به بازارهای زیادی از جمله بازارهای نوظهور اشاره می‌کنند که زیرساخت‌های پشتیبانی از خودروهای برقی باتری دار در آن‌ها برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود.

بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری ۸ تریلیون ینی (۶۴ میلیارد دلاری) در زمینه ارتقای برق‌رسانی و ابداع فناوری‌های نرم‌افزاری خواهد بود. از این رقم حدود ۴۳ میلیارد ین برای تولید انواع باتری‌های جدید تا بهار سال ۲۰۲۴ هزینه می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر