سریعترین خودرو جهان مشخص شد؛ 533 کیلومتر بر ساعت روی زمین!!!

رسانه کلیک -  در سپتامبر سال ۲۰۰۷ میلادی SSC Ultimate Aero با ثبت رکورد 412.22 کیلومتر بر ساعت به عنوان سریعترین خودرو خیابانی جهان شناخته شد. <p> پس از آن و طی ۱۳ سال اخیر این رکورد بارها جابجا شد و آخرین مرتبه به کونیگزگ آگرا RS با بیشینه سرعت 447.19 کیلومتر بر ساعت رسید. همچنین بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+ موفق شد به سرعت 490.48 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما به دلیل آنکه این رکوردگیری تحت شرایط استاندارد صورت نپذیرفته بود، شیرون از حضور در صدر جدول سریع‌ترین خودروهای خیابانی تحت تولید بازماند. به هر حال در شرایط فعلی این مسئله دیگر اهمیتی ندارد؛ چرا که یک رکورددار جدید وارد عرصه شده است. SSC Tuatara در جاده 160 ایالتی بیرون از لس آنجلس، جایی که آگرا آر اس تاریخ سازی کرد، رکورد سریع‌ترین خودرو خیابانی قانونی تحت تولید را شکست. آقای الیور وب راننده حرفه‌ای پشت فرمان SSC Tuatara نشست تا آگرا RS را از تخت پادشاهی به زیر بکشد.   این رکوردگیری در دو مسیر رفت و برگشت صورت پذیرفت. SSC Tuatara یک مرتبه سرعت 484.53 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند و در جهت عکس نیز کار خود را با سرعت 532.93 واحد به پایان رساند. به طور میانگین سرعت این خودرو 508.73 کیلومتر بر ساعت بوده و در حال حاضر سریع‌ترین خودرو خیابانی مجوزدار با سوخت غیرمسابقه‌ای و تایرهای خیابانی محسوب می‌شود. باید بدانید که رقم 532.93 سریعترین و بالاترین سرعتی محسوب می‌شود که در یک مسیر عمومی به دست آمده است. الیور وب گفت که خودرو ظرف پنج ثانیه آخر 32 کیلومتر بر ساعت افزایش سرعت پیدا کرد و البته هنوز هم جا برای سریعتر رفتن وجود داشت. یک دستگاه سنجش سرعت ماهواره‌ای استاندارد به همراه دو ناظر بین‌المللی ثبت رکورد در این عملیات حاضر بودند. حدود ۱۵ ماهواره توسط دستگاه سنجش مورد استفاده قرار گرفت تا دقیق‌ترین سرعت به دست آید.   خودرو SSC Tuatara به یک پیشرانه هشت سیلندر تویین توربو v شکل به حجم ۵.۹ لیتر با میل لنگ تخت مجهز شده و حداکثر قدرت آن 1750 اسب بخار است. از این خودرو تنها صد دستگاه ساخت خواهد شد که روند تحویل آنها به مشتریان آغاز شده است. قیمت SSC Tuatara از یک میلیون و 625 هزار دلار شروع و به یک میلیون و 900 هزار دلار در مدل فول‌آپشن ختم می‌شود.

سریعترین خودرو جهان مشخص شد؛ 533 کیلومتر بر ساعت روی زمین!!!
پس از آن و طی ۱۳ سال اخیر این رکورد بارها جابجا شد و آخرین مرتبه به کونیگزگ آگرا RS با بیشینه سرعت 447.19 کیلومتر بر ساعت رسید. همچنین بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+ موفق شد به سرعت 490.48 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما به دلیل آنکه این رکوردگیری تحت شرایط استاندارد صورت نپذیرفته بود، شیرون از حضور در صدر جدول سریع‌ترین خودروهای خیابانی تحت تولید بازماند.
به هر حال در شرایط فعلی این مسئله دیگر اهمیتی ندارد؛ چرا که یک رکورددار جدید وارد عرصه شده است. SSC Tuatara در جاده 160 ایالتی بیرون از لس آنجلس، جایی که آگرا آر اس تاریخ سازی کرد، رکورد سریع‌ترین خودرو خیابانی قانونی تحت تولید را شکست. آقای الیور وب راننده حرفه‌ای پشت فرمان SSC Tuatara نشست تا آگرا RS را از تخت پادشاهی به زیر بکشد.
این رکوردگیری در دو مسیر رفت و برگشت صورت پذیرفت. SSC Tuatara یک مرتبه سرعت 484.53 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند و در جهت عکس نیز کار خود را با سرعت 532.93 واحد به پایان رساند. به طور میانگین سرعت این خودرو 508.73 کیلومتر بر ساعت بوده و در حال حاضر سریع‌ترین خودرو خیابانی مجوزدار با سوخت غیرمسابقه‌ای و تایرهای خیابانی محسوب می‌شود.
باید بدانید که رقم 532.93 سریعترین و بالاترین سرعتی محسوب می‌شود که در یک مسیر عمومی به دست آمده است. الیور وب گفت که خودرو ظرف پنج ثانیه آخر 32 کیلومتر بر ساعت افزایش سرعت پیدا کرد و البته هنوز هم جا برای سریعتر رفتن وجود داشت. یک دستگاه سنجش سرعت ماهواره‌ای استاندارد به همراه دو ناظر بین‌المللی ثبت رکورد در این عملیات حاضر بودند. حدود ۱۵ ماهواره توسط دستگاه سنجش مورد استفاده قرار گرفت تا دقیق‌ترین سرعت به دست آید.
خودرو SSC Tuatara به یک پیشرانه هشت سیلندر تویین توربو v شکل به حجم ۵.۹ لیتر با میل لنگ تخت مجهز شده و حداکثر قدرت آن 1750 اسب بخار است. از این خودرو تنها صد دستگاه ساخت خواهد شد که روند تحویل آنها به مشتریان آغاز شده است. قیمت SSC Tuatara از یک میلیون و 625 هزار دلار شروع و به یک میلیون و 900 هزار دلار در مدل فول‌آپشن ختم می‌شود.
ارسال نظر