ابراز تمایل شرکت تسلا برای ادغام با سایر شرکت‌ها

 

ابراز تمایل شرکت تسلا برای ادغام با سایر شرکت‌ها
ایلان ماسک مدیر عامل کمپانی خودروسازی برقی تسلا و دومین فرد ثروتمند جهان، احتمال ادغام این شرکت با سایر خودروسازان و یا خرید دیگر برندهای اتومبیل سازی را رد نکرده است. این صحبت‌ها در حالی ایراد شده که کمپانی تسلا در حال حاضر گرانترین و با ارزش‌ترین خودروساز جهان به شمار می‌رود و به واسطه عرضه اتومبیل‌های برقی باکیفیت، تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی جهان به وجود آورده است.
در گذشته همکاری‌هایی میان شرکت تسلا و کمپانی‌هایی همچون تویوتا و دایملر وجود داشته و بر اساس آن، شرکت تسلا برای آنها موتورهای برقی تولید می‎‌کرده است. به هر صورت شرکت تویوتا و دایملر طی سال‌های گذشته تمامی سهام خود در تسلا را به فروش رساندند و از شراکت با کمپانی ایلان ماسک خارج شدند. از سال ۲۰۱۷ با خروج تویوتا از معاهده شراکت با تسلا، تا به حال شرکت دیگری به عنوان شریک ارزشمندترین برند خودروسازی جهان انتخاب نشده است.
تسلا آقای ایلان ماسک طی یک مصاحبه چنین سخن گفته است: هنگامی که ما در سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار از یک خودرو رودستر رونمایی کردیم، بسیاری از برندهای خودروسازی ما را به عنوان یک مشت ابله خطاب کردند اما در حال حاضر رقیبان بسیار دوستانه‌تر از قبل با ما برخورد می‌کنند.
دومین فرد ثروتمند جهان اشاره‌ای به تصاحب یا ادغام با کمپانی خاص دیگری نکرده اما در این باره اعلام داشته است: ما مسلما نمی‌خواهیم در تصاحب کمپانی دیگر رویکرد هجومی داشته باشیم اما اگر شرکتی تمایل به ادغام با تسلا را داشته باشد، حاضریم در اینباره با آنها گفتگو کنیم.
در حال حاضر کمپانی تسلا با بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش سهام، گرانترین برند خودروساز جهان نام دارد و این در حالی است که شرکت تویوتا تنها ۱۹۰ میلیارد دلار ارزش دارد. بنابراین تسلا می‌تواند یک یا چند برند خودروسازی را به طور کامل خریداری کند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت ایلان ماسک و تسلا چه برنامه‌هایی برای توسعه فعالیت‌های خود در آینده پیاده‌سازی خواهند کرد.
ارسال نظر