شماره گذاری پراید از سال آینده متوقف می شود

رسانه کلیک - شماره گذاری پراید از سال 99 متوقف خواهد شد. علت عدم شماره گذاری این خودرو، امنیت بسیار پایین آن عنوان شده است.

شماره گذاری پراید از سال آینده متوقف می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خبر از توقف شماره گذاری پراید از سال آینده داد. بر اساس گفته سردار سید کمال هادیانفر، 34 درصد از جان باختگان و مجروحان حوادث رانندگی مربوط به خودروی پراید است.

تا به امروز چندین بار شاهد اعلام خبر توقف تولید پراید از سوی مسئولین مختلف بودیم؛ با این حال تمام آن ها تنها وعده های پوچ بودند. پراید ارزان ترین خودروی داخل و گران ترین خودروی بی کیفیت در خارج از ایران است که خریداران زیادی دارد. افراد ناچار به خرید این محصول بی کیفیت سایپا هستند. وجود انحصار در بازار خودروی کشور باعث شده شرکت هایی مانند سایپا بتوانند بدون هیچ دغدغه و سودهای کلان، خودروهای بی کیفیت را به فروش برسانند. در این میان افراد مسئول نیز سکوت اختیار کرده اند که البته دلیل این سکوت معلوم نیست! ظاهرا جان مردم در برابر سودهای بالا ارزشی ندارد.

پراید که به عنوان تابوت متحرک شناخته می شود، سالانه تلفات زیادی برجای می گذارد. با وجود این همه تلفات، به نظر می رسد سازنده دولتی (شبه دولتی) آن به علت سود بالا علاقه ای به توقف تولید آن ندارد. در این میان مافیا خودرو نیز با نفوذی که در بازار دارد، مانع از انجام چنین کاری می شود.

پیش فروش محصولات سایپا

تا به امروز در صنعت خودروی ایران حرف های زیادی زده شده که به اکثر آن ها توجهی نشده است. برای مثال در گذشته یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده بود پیش فروش خودرو از سوی شرکت ها غیرقانونی است؛ با این حال در کمتر از یک هفته شاهد شروع پیش فروش خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به این موضوع اشاره کرده که سایپا به علت تعهدی که در سال 98 به مشتریان خود داده است، نمی تواند امسال تولید آن را متوقف کند. در همین راستا سال آینده شماره گذاری پراید متوقف می شود تا خودرویی ایمن تر جایگزین آن شود. در طول سال های اخیر بسیاری از مسئولین به خودروی جایگزین پراید اشاره کرده بودند؛ با این حال هیچ یک از آن ها وارد خط تولید نشدند.

در حال حاضر صنعت خودرو بدترین روزهای خود را سپری می کند. تحریم صنعت خودرو باعث توقف تولید بسیاری از محصولات شده و با توجه به این موضوع، تنها جایگزین پراید می تواند یک خودروی چینی باشد. خودروی چینی جایگزین پراید باید قیمت پایینی داشته باشد تا اکثریت جامعه بتوانند آن را خریداری کنند. همچنین سود نجومی نصیب شرکت سایپا کند که این موضوع دوباره ما را با یک خودروی بی کیفیت روبه‌رو می کند. تا زمانی که فساد با صنعت خودروی ایران عجین شده باشد و همچنین نظارتی روی عملکرد خودروسازان شبه دولتی وجود نداشته باشد، شاهد بازی با جان مردم خواهیم بود.

ارسال نظر