شیائومی به جمع خودروسازان پیوست

غول فناوری چینی شیائومی، در مورد ورود به بازار خودرو بسیار مصمم است و بطور رسمی تشکیل شرکت شیائومی EV Limited را اعلام کرد.

شیائومی به جمع خودروسازان پیوست

اعلامیه جدید شیائومی نشان می‌دهد بنیانگذار این شرکت چینی، Lei Jun نام تجاری EV را با سرمایه 1.5 میلیارد دلار ثبت کرده است.

شیائومی اعلام کرده که 5 ماه گذشته را صرف انجام تحقیقات از کاربران و بازرسی‌های زنجیره‌ای صنعت خودرو کرده است.

شیائومی

این سازمان با بیش از 2000 نفر مصاحبه انجام داده و از ده‌ها همکار و شریکِ صنعت بازدید کرده است. علاوه بر این، شیائومی به تازگی در سایت Weibo آگهی استخدام منتشر کرده و در کمتر از یک ماه، بیش از 20,000 رزومه به این شرکت ارسال شد. این شرکت در حال حاضر تیمی با 300 کارمند تشکیل داده است.

بد نیست بدانید Weibo یک وب‌گاه میکروبلاگینگ چینی و دارای شباهت‌هایی با توییتر و فیس‌بوک است. این وب‌گاه در کشور چین دارای محبوبیت زیادی است و بیشتر از ۳۰٪ کاربرانِ اینترنت این کشور در آن فعال هستند.

شیائومی اواخر ماه اوت، شرکت فناوری رانندگی خودران Deepmotion Tech را خریداری کرد. با این حال، شیائومی هنوز توضیحاتی در مورد اقدامات خود در مورد فضای خودروهای برقی ارائه نداده است. همچنین مشخص نیست آیا قصد دارد بصورت مستقل خودرو تولید کند یا قرار است با یکی از خودروسازان قدیمی دست همکاری دهد.

خودروی شیائومی

Lei Jun زمان ورود شیائومی به دنیای خودروهای الکتریکی را ابتدای سال آینده اعلام و تاکید کرد که این شرکت مایل است 10 میلیارد دلار در این پروژه، طی 10 سالِ آینده هزینه کند.

هواوی، رقیب اصلی شیائومی نیز در حال ورود به دنیای EV است.

در ماه مارس، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی در حال مذاکره با خودروسازی Great Wall است تا در یکی از کارخانه‌های آن شروع به تولید اتومبیل کند. در حالی که برخی منابع داخلی چینی اعلام کردند که توافق‌هایی بین این دو شرکت انجام شده، اما هنوز هیچ اقدام رسمی صورت نپذیرفته است.

ارسال نظر