شرایط جدید واردات خودرو به کشور در قالب طرح ساماندهی صنعت خودرو اعلام شد

رسانه کلیک - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی شرایط واردات خودرو در طرح مجلس مبنی بر ساماندهی صنعت خودرو کشور را به اطلاع اصحاب رسانه رساند. </p> آقای حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به طرح ساماندهی صنعت خودرو اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: کلیات این طرح با محوریت عرضه خودرو در بورس کالا در جلسات اخیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تصویب رسیده است. به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایران جیب، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان این نکته که تبدیل خودرو به یک کالای مصرفی و همچنین متعادل ساختن فرایند عرضه و تقاضای این کالا، از جمله مهمترین اهداف طرح ساماندهی صنعت خودرو کشور است، گفت: تمامی خودروهای مشمول طرح مذکور باید در بورس کالا عرضه شوند؛ در صورتی که خودروهای مشمول در بورس عرضه نشوند، این امر جرم تلقی شده و خریدار شامل تبصره یک ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود. سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تایید کرد که در طرح ساماندهی صنعت خودرو به نحوی واردات خودرو نیز مجاز شمرده شده است و در تشریح آن این‌طور گفت: طبق این طرح جدید افراد و خودرو‌سازانی می‌توانند خودرو وارد کشور کنند که خودرو صادر کرده باشند و معادل آن مجاز به واردات خودرو هستند. همچنین قطعه‌سازان نیز اگر قطعاتی را صادر کنند می‌توان معادل آن خودرو به کشور وارد کنند. در ضمن افراد حقیقی غیردولتی که نفت را خریداری کرده و آن را صادر و به فروش برسانند، می‌توانند از محل ارز حاصل به کشور خودرو وارد کنند. افرادی که ارز در بیرون از کشور دارند و تعهدی نسبت به بازپرداخت آن به دولت ندارند نیز مجازند از این محل خودرو به کشور وارد کنند.   به گفته آقای فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس، بر اساس طرح ساماندهی صنعت خودرو، اتومبیل‌های هیبریدی و همچنین خودروهایی با مصرف سوخت دوگانه از عرضه در بورس معاف هستند و در واقع با این اقدام خودروسازان تشویق می‌شوند که به سمت تولید محصولاتی با این شرایط بروند و در این طرح برای تشویق آنها تسهیلات ارزان قیمت به منظور اختصاص به بخش تحقیق و توسعه برای داخلی سازی و کیفی سازی محصولات در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

شرایط جدید واردات خودرو به کشور در قالب طرح ساماندهی صنعت خودرو اعلام شد
آقای حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به طرح ساماندهی صنعت خودرو اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: کلیات این طرح با محوریت عرضه خودرو در بورس کالا در جلسات اخیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تصویب رسیده است.
به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایران جیب، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان این نکته که تبدیل خودرو به یک کالای مصرفی و همچنین متعادل ساختن فرایند عرضه و تقاضای این کالا، از جمله مهمترین اهداف طرح ساماندهی صنعت خودرو کشور است، گفت: تمامی خودروهای مشمول طرح مذکور باید در بورس کالا عرضه شوند؛ در صورتی که خودروهای مشمول در بورس عرضه نشوند، این امر جرم تلقی شده و خریدار شامل تبصره یک ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.
واردات خودرو
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تایید کرد که در طرح ساماندهی صنعت خودرو به نحوی واردات خودرو نیز مجاز شمرده شده است و در تشریح آن این‌طور گفت: طبق این طرح جدید افراد و خودرو‌سازانی می‌توانند خودرو وارد کشور کنند که خودرو صادر کرده باشند و معادل آن مجاز به واردات خودرو هستند. همچنین قطعه‌سازان نیز اگر قطعاتی را صادر کنند می‌توان معادل آن خودرو به کشور وارد کنند. در ضمن افراد حقیقی غیردولتی که نفت را خریداری کرده و آن را صادر و به فروش برسانند، می‌توانند از محل ارز حاصل به کشور خودرو وارد کنند. افرادی که ارز در بیرون از کشور دارند و تعهدی نسبت به بازپرداخت آن به دولت ندارند نیز مجازند از این محل خودرو به کشور وارد کنند.
به گفته آقای فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس، بر اساس طرح ساماندهی صنعت خودرو، اتومبیل‌های هیبریدی و همچنین خودروهایی با مصرف سوخت دوگانه از عرضه در بورس معاف هستند و در واقع با این اقدام خودروسازان تشویق می‌شوند که به سمت تولید محصولاتی با این شرایط بروند و در این طرح برای تشویق آنها تسهیلات ارزان قیمت به منظور اختصاص به بخش تحقیق و توسعه برای داخلی سازی و کیفی سازی محصولات در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
ارسال نظر