طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو (1 خرداد 98)

رسانه کلیک - شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو ویژه 1 خرداد 98 اعلام شد. در این طرح خودروهای پژو 405 بنزینی و پژو 206 تیپ 2 حضور دارند.

طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو (1 خرداد 98)

ایران خودرو شرایط فروش فوری محصولات خود را مانند چند روز گذشته اعلام کرد ( شرایط فروش فوری ایران خودرو 31 اردیبهشت 98 ).

طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو برای 1 خرداد 98 به شرح زیر است:

نام خودرو

قیمت (ریال)

موعد تحویل

پژو 405 بنزینی 631,584,000 30 روز
پژو 206 تیپ 2 672,834,000 30 روز

این طرح از امروز ساعت 10 صبح فعال شده و تا زمان تکمیل ظرفیت، فعال باقی می ماند. قیمت های در نظر گرفته شده در این طرح مانند همیشه، بر اساس قیمت حاشیه بازار است.

در حالی که ایران خودرو خودروهای پیش فروش شده در سال گذشته را هنوز تحویل خریداران نداده است، محصولات خود را به صورت فوری در اختیار خریداران قرار می دهد. به تازگی و بعد از گذشت چندین ماه، شورای رقابت مسئولیت تعیین قیمت خودروهای داخلی را دوباره بر عهده گرفت.

در رابطه با نحوه تغییر در قیمت خودروها اطلاعاتی منتشر نشده است؛ با این حال خودروسازان اعلام کرده اند قیمت های اعلام شده از سوی این مرجع را قبول نمی کنند.

شورای رقابت مخالف قیمت حاشیه بازار بوده و آن را راه حلی بدون نتیجه می داند. در این میان انتظار می رود قیمت های جدید در مقایسه با گذشته کاهش پیدا کنند.

قیمت دستوری خودرو نمی تواند التهاب بازار را کم کند، چرا که شرکت های ایران خودرو و سایپا با عدم تزریق خودرو به بازار و همچنین جلوگیری از فروش خودرو در بازار آزاد توسط دلالان، می توانند قیمت آن ها را بیش از پیش افزایش دهند.

درگیری میان شورای رقابت و خودروسازان می تواند برای مصرف کننده نهایی خطرناک باشد. همانطور که می دانید، مافیا خودرو در ایران از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و در نتیجه شورای رقابت نمی تواند قیمت های جدید را به آن ها دیکته کند.

ارسال نظر