فراخوان بوگاتی به دلیل احتمال شکستگی پلوس و نقص در سامانه کنترل پایداری
رسانه کلیک - شرکت بوگاتی ، ۷۷ ابرخودروی تولیدی خود را به علت احتمال شکستگی پلوس و نقص سامانه کنترل پایداری به شعب نمایندگی و خدمات پس از فروش فراخواند.
صدور فراخوان جهت رفع عیب خودروهای تحویل داده شده به مشتریان، بین بسیاری از خودروسازان مطرح جهان امری مرسوم و رایج به شمار میرود. این خودروسازان به منظور حفظ وجهه و اعتبار خود در بازار پرهیاهوی خودرو جهان، مجبورند هزینه فراخوانها را از جیب خود بپردازند تا اعتماد مشتریان که بزرگترین سرمایه آنها به شمار میرود، به راحتی از دست ندهند. به طور مثال در چند روز اخیر شاهد صدور فراخوانهایی از سوی دو کمپانی کرهای هیوندا و کیا بودیم که صدها هزار دستگاه از محصولات ایشان را شامل میشود.
در همین راستا یکی از خاصترین و منحصر به فردترین کمپانیهای خودروسازی جهان یعنی شرکت فرانسوی بوگاتی (تحت مالکیت فولکس واگن)، اخیرا ۷۷ دستگاه از محصولات خود شامل شیرون، شیرون اسپرت و دیوو را جهت رفع عیب به سوی نمایندگی های خدمات پس از فروش خود فراخوانده است. طبق اظهارات موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای ایالات متحده NHTSA، چهار دستگاه خودرو شیرون و دیوو مدل ۲۰۲۰ و ۷۳ دستگاه اتومبیل دیگر شیرون، شیرون اسپرت و دیوو مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در این فراخوان حاضر هستند.
در این میان ۷۳ دستگاه اتومبیل مذکور به جهت رفع نقص نرم افزاری سیستم کنترل پایداری و به روزرسانی آن باید به نمایندگی مراجعه کنند. طبق اطلاعیه موسسه nhtsa این نقص در سیستم نرم افزاری سامانه کنترل پایداری احتمال بروز تصادف را افزایش میدهد. چهار خودروی دیگر نیز به دلیل عیب سیستم انتقال قدرت و نقص پلوس چرخ عقب باید به مراکز و تعمیرگاه های مجاز بوگاتی ارجاع داده شوند.
طبق اطلاعات منتشر شده، پلوس محور عقب چرخ بوگاتی ممکن است تحت شرایط خاص ترک بخورد و یا خرد شود. شرکت بوگاتی ملزم به تعویض رایگان این شفت با نمونه استانداردتر شده است. همچنین شرکت بوگاتی در سال ۲۰۱۸ به برخی از مدلهای شیرون به دلیل عیب ایربگهای جانبی آنها فراخوان داده بود.
نظرها