قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا افزایش نخواهد یافت

به گفته رییس شورای رقابت، قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا  تا پایان سال افزایش نخواهد یافت. بر این اساس می ‌توان حدس زد پس از انتقادات گسترده ‌ای که نسبت به طرح آزاد سازی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا مطرح شد، گویا شورای رقابت نیز تصمیم گرفته از اعمال تصمیمات التهاب برانگیز در شرایط فعلی اجتناب ورزد و اجازه دهد تا قیمت خودرو ها در بازار به روند نزولی خود متناسب با کاهش نرخ ارز ادامه دهد.

 قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا افزایش نخواهد یافت

آقای شیوا، رئیس شورای رقابت طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: با توجه به وضعیت بازار خودرو، شورای رقابت تصمیم گرفته تا رفتاری هیجان انگیز را انجام ندهد و قیمت تولیدات ایران خودرو و سایپا تا سه ماهه پایانی امسال هیچ گونه افزایش قیمتی را نخواهند داشت.

به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایران جیب، رییس شورای رقابت در یک نشست خبری با اعلام این نکته که شورا نرخ تورم بخشی سه ماهه پایان سال را از بانک مرکزی دریافت کرده، گفت: طبق اعلام بانک مرکزی نرخ تورم بخشی تولیدات ایران خودرو 14.1 درصد و سایپا 14.75 درصد بوده اما با توجه به شرایط بازار تصمیم گرفتیم رفتاری هیجان انگیز را در بازار خودرو انجام نداده و خودروهای این دو شرکت تا سه ماهه پایانی سال هیچ گونه افزایش قیمت نخواهند داشت.

 قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا افزایش نخواهد یافت بنابراین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا تا پایان سال از سوی کارخانه سازنده به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت. این در حالی است که پیش از این قرار بود تا در بهمن ماه قیمت برخی محصولات این دو شرکت به بازار آزاد نزدیک شود که با این صحبت احتمالا قیمت تولیدات ایران خودرو و سایپا، شامل تولیدات نسبتا گران‌قیمت آنها نیز افزایش نخواهد یافت.

همچنین کاهش نرخ ارز هم سبب نزولی شدن احتمالی قیمت خودرو در ماه‌های پایانی سال 99 خواهد شد و با توجه به کاهش التهابات تورمی در جامعه، احتمالا قیمت خودروهای بازار به قیمت کارخانه یا حتی پایین تر از آن بیش از پیش نزدیک خواهد شد.

ارسال نظر