لکسوس NX مدل 2022 بهترین خودروی لوکس این کمپانی است!
رسانه کلیک - کراس اوور طراحی شده لکسوس NX 2022 ممکن است مهمترین خودروی لکسوس از زمان تولید نسل اول RX باشد. این خودرو تغییرات زیادی داشته است و آن را میتوان یکی از خودروهایی دانست که از فناوری جدید پلاگین هیبریدی استفاده میکند.
این نسل دوم کراس اوور لکسوس NX است و ممکن است بهترین اتومبیل جدید لکسوس از زمان معرفی نسل اول RX در سال 1998 باشد. این خودرو برگرفته از جدیدترین پلتفرم TNGA تویوتا بوده و چندین سیستم جدید از جمله پلاگین هیبریدی را در خود جای داده است؛ جالبتر اینکه دارای سیستم مولتیمدیا کاملا جدید با صفحه نمایش لمسی است!
وقتی صحبت از سبک جدید خودروها میشود، مدل NX مثالزدنی است. این خودرو یکی از بهترین خودروهای لکسوس درحال حاضر محسوب میشود.
شکل ظاهری لکسوس NX کمی با مدل قبلی متفاوت است و گلگیرهای عقب آن زیباتر طراحی شدهاند. بطور کلی ظاهر این خودرو بسیار مدرنتر از نمونه قبلی است. بزرگترین تغییر در قسمت عقب رخ داده؛ جایی که لکسوس آرم سنتی خود را قرار میدهد.
طبق معمول لکسوس یک پکیج F Sport در اختیار مشتری قرار میدهد که سپر جلوی شیکتر با طراحی جلو پنجره مشبک، طراحی منحصر به فرد چرخهای 20 اینچی و تزئینات بیرونی کروم تیره را به خودرو اضافه میکند. این پکیج دارای فرمان متفاوت، پدالهای آلومینیومی، صندلیهای اسپرت و سایر لوازم داخلی جدید است. همچنین هندلینگ پکیج F Sport باعث افزایش عملکرد دامپرها شده و سیستم تعلیق لکسوس مجهز به سیستمهای توربوشارژ و هیبریدی میشود.
در نهایت آن تاچ پد قدیمی دیگر از بین رفته است!
تفاوت اصلی را زمانی میبینید که سوار خودرو میشوید. صفحه نمایش قدیمی از بین رفته و سیستم جدید مولتیمدیا 9.8 اینچی جایگزین آن شده است. صفحه نمایش تقریبا به سمت راننده متمایل شده و به زیبایی در داشبورد جایگذاری شده است. دکمههای سیستم تهویه مطبوع اتومات و دکمههای تنظیم شیشههای جلو و آینههای برقی نیز در آن تعبیه شده است.
همیشه در سمت چپ صفحه آیکونهای سیستم ناوبری، رسانه، تلفن و صفحهی تنظیمات وجود دارد که به گفته لکسوس مواردی هستند که بیشترین استفاده را دارند. همچنین همیشه در پایین صفحه نمایش، دکمههای کنترل سرعت فن و سایر عملکردهای مربوط به سیستم تهویه مطبوع خودرو وجود دارد. در بالای آن یک ردیف دکمه برای آپشنهای دیگر مانند گرمکن صندلیها قرار گرفته و جالب اینجاست که در این سیستم، مانند سیستمهای دیگر، صفحه اصلی وجود ندارد و شما در مدت زمان کوتاهی به راحتی به این سیستم مسلط میشوید.
به طور کلی، سیستم رابط کاربری لکسوس مخصوصا نقشه ناوبری آن بسیار خوب طراحی شده است. همه چیز در فضای ابری ذخیره میشود و سیستم از دادههای Google برای نقاط مورد علاقه و سایر اطلاعات استفاده میکند.
از ناوبری میتوان به صورت آفلاین نیز استفاده کرد زیرا خودرو متوجه میشود شما در حال ورود به منطقه ای با سرویس GPS نامناسب هستید و آنچه را که نیاز دارید از قبل دانلود میکند. اپل موزیک و آمازون موزیک به عنوان بخشی از مجموعه رسانههای اصلی این خودرو بطور پیش فرض روی آن نصب شدهاند. لکسوس میگوید برنامه های بیشتری مانند Spotify میتوانند در آینده به سیستم خودرو اضافه شوند.
این نرم افزار از طریق سیستم air به روزرسانی میشود و همچنین میتواند همزمان به دو دستگاه مختلف بلوتوث متصل شود و امکان ایجاد چندین کاربر مختلف برای ذخیره دادهها و تنظیمات مختلف درایورها را فراهم کند.
یک دکمه دیجیتال برای تلفنهای هوشمند وجود دارد که 7 نفر میتوانند به آن متصل شوند و امکان استارت ماشین، بستن و باز کردن قفل از راه دور را فراهم میکند.
لکسوس NX همچنین دستیار مجازی جدید خود Siri-like را به همراه دارد که لکسوس آن را به عنوان اصلیترین راه ارتباطی رانندگان با سیستم خودرو معرفی میکند. این سیستم از چندین میکروفون با فناوری حذف نویز و تشخیص جایگاه شخص در خودرو، برای اطمینان از شنیدن صدای واضح استفاده میکند و میتواند همه چیز، از عملکردهای ناوبری و رسانه گرفته تا کنترل آب و هوا و باز یا بسته شدن پنجره ها را کنترل کند.
نکته جالب دیگری که در فضای داخلی لکسوس NX به چشم میخورد این است که بجای دستگیرههای درب سنتی و مکانیکی، از فناوری Digital Latch استفاده شده است. درها به صورت الکترونیکی کنترل میشوند؛ بدین معنی که با فشار دادن یک دکمه در خودرو باز میشود و دستگیرههای بیرونی در نیز از دکمه استفاده میکنند.
سیستم مذکور با اسکن کردن وسایل نقلیه و دوچرخه سوارانی که از پشت می آیند به سرنشینان هشدار میدهد و حتی برای جلوگیری از تصادف، در خودرو را بسته نگه میدارد و این امکان را برای سرنشینان NX فراهم میکند تا هنگام خروج، ایمن باشند.
اولین پلاگین هیبریدی لکسوس
لکسوس NX را با چهار مدل موتور ارائه میدهد که سه مدل آن جدید هستند. در مدل اول، NX 250 قرار دارد که از یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری با گیربکس 8 سرعته استفاده میکند. این موتور 203 اسب بخار قدرت و 184 پوند فوت گشتاور تولید میکند.
این خودرو بصورت پیشفرض پیشرانه جلو است اما سیستم چهار چرخ متحرک نیز به عنوان گزینه برای مشتری قابل سفارشگذاری است. مدل بعدی NX 350 است که از موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری توربوی جدید با قدرت 275 اسب بخار و 317 پوند فوت استفاده میکند. NX 350 همچنین یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دارد و به صورت استاندارد با AWD ارائه میشود.
در مرحله بعدی دو مدل هیبریدی وجود دارد که هر دو از موتور 2.5 لیتری ساخته شدهاند. چهار چرخ متحرک NX 350h این موتور را با دو موتور الکتریکی مربوط به چرخها متصل میکند؛ یکی از آنها به طور مستقل چرخهای عقب را حرکت میدهد و در مجموع 239 اسب بخار قدرت دارد که 45 برابر بیشتر از NX 300h قدیمی است. لکسوس میگوید که NX 350h در 7.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد که یک ثانیه و نیم سریعتر نسبت به مدل قبلی است.
اما بهترین مدل NX 450h Plus است که اولین خودروی تولیدی پلاگین هیبریدی لکسوس به حساب میآید. این پیشرانه دقیقا همان پیشرانه Toyota RAV4 Prime است که یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری است. لکسوس میگوید NX 450h Plus در حدود 302 اسب بخار قدرت دارد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن فقط 6 ثانیه است که از نظر قدرت با RAV4 مطابقت دارد.
هر NX با ویژگی های ایمنی Lexus Safety System Plus 3.0 ارائه میشود. این ویژگیها شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد به جلو با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، چراغهای بزرگ اتوماتیک، نظارت بر نقاط کور و تشخیص علائم جاده هستند.
لکسوس میگوید NX جدید در سه ماهه سوم سال 2021 تولید میشود و هر چهار پیشرانه همزمان به بازار وارد میشوند. قیمتگذاری تا زمان نزدیک شدن به تاریخ فروش اعلام نخواهد شد، اما انتظار میرود قیمت اولیه NX 250 نزدیک به قیمت پایه 40.505 دلار و مدل توربوشارژ NX 350 و هیبریدی NX 350h هر کدام حدود 45.000 دلار باشند. قیمت مدل NX 450h Plus نیز ممکن است با قیمتی بیش از 50،000 دلار شروع شود.
نظرها