پرواز موفقیت‌آمیز نخستین ماشین مسابقه ای پرنده جهان!

رسانه کلیک - شرکت ایراسپیدر (Airspeeder) نخستین ماشین مسابقه ای پرنده خود یعنی Alauda Aeronautics Mk3 را در آسمان استرالیا به پرواز درآورد.

پرواز موفقیت‌آمیز نخستین ماشین مسابقه ای پرنده جهان!

شرکت تازه تأسیس ایراسپیدر تا پایان سال 2021 از سه ماشین مسابقه پرنده رونمایی می‌کند. نخستین خودروی شرکت یعنی Alauda Aeronautics Mk3 موفق شده پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان برساند. این ماشین فوق‌العاده جذاب می‌تواند به کمک مجموعه روتورها و بازوهای الکترونیکی خود تا ارتفاع 500 متری بالا رفته و در عرض 2.8 ثانیه به سرعت 62 متر در ثانیه دست پیدا کند.

پرواز آزمایشی Mk3 از راه دور و با استفاده از دستگاه‌های کنترلی انجام شد. اما جالب است بدانید یک صندلی ویژه نیز برای رانندگان طراحی شده است تا به صورت دستی ماشین را هدایت کنند. طبق اظهارات ایراسپیدر، فصل اول مسابقات به کمک دستگاه‌های کنترلی صورت می‌گیرد اما احتمالا در ادوار بعدی شاهد هدایت مستقیم رانندگان خواهیم بود.

کمپانی سازنده برای جلوگیری از برخورد ماشین‌ها در آسمان قرار است از فناوری رادار و لیدار استفاده کند. بدین ترتیب یک میدان مجازی اطراف خودروها ایجاد می‌شود که جلوی برخورد آن‌ها با یکدیگر را می‌گیرد. باتری فعلی Alauda Aeronautics Mk3 تا 15 دقیقه دوام می‌آورد و بعد از آن باید مجددا شارژ یا تعویض شود. البته شرکت در حال توسعه سیستم مبتکرانه‌ای به نام slide and lock است که باتری قدیمی را سریعا با باتری جدید جایگزین می‌کند.

نخستین ماشین مسابقه ای پرنده جهان توسط گروهی از مهندسان خبره و بر اساس تکنولوژی eVTOL (پرواز و فرود عمودی الکتریکی) طراحی شده است. دستاورد ایراسپیدر در این زمینه باعث شده تا شرکت‌های بزرگی همچون ایرباس و تویوتا نیز به eVTOL علاقه‌مند شوند و بخواهند از آن برای مسافرت‌های کوتاه استفاده کنند.

ارسال نظر