فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو شد

رسانه کلیک - مدیر عامل جدید ایران خودرو مشخص شد. فرشاد مقیمی از این پس به عنوان مدیرعامل ایران خودرو در این شرکت حضور دارد.

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو شد

دیروز عباس علی آبادی از مدیریت شرکت ایران خودرو استعفا داد و امروز با حکم رضا رحمانی، فرشاد مقیمی به عنوان جایگزین وی انتخاب شد. فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزیر صنعت که مدیرعامل جدید ایران خودرو شده، در رشته مدیریت اجرایی تحصیل کرده است.

رضا رحمانی برای بهبود وضعیت خودروسازی کشور تصمیم گرفته یکی از معاونان خود را به عنوان مدیرعامل ایران خودرو انتخاب کند. در حال حاضر نمی توان در رابطه با تاثیر این انتخاب روی صنعت خودروی کشور و همچنین قیمت خودروها، اظهار نظر قطعی کرد.

چند روز پیش علی ربیعی، سخنگوی دولت خبر از برکناری هاشم یکه زارع از مدیرعاملی ایران خودرو داد. پس از انتشار این خبر، شاهد دستگیری مدیر عامل سابق ایران خودرو و به دنبال آن چندین مدیر دیگر بودیم. به نظر می رسد فساد به گونه ای در صنعت خودروی ایران وجود دارد که دو تن از نماینده مجلس نیز در این زمینه دستگیر شدند. علت برکناری یکه زارع، افزایش بدون هماهنگی قیمت خودرو عنوان شده است.

طرح فروش محصولات ایران خودرو

فرشاد مقیمی که به عنوان مدیر عامل جدید ایران خودرو منصوب شده، دارای سوابق اجرایی متعدد است. در میان آن ها می توان به عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، رییس انجمن بهره وری ایران و مدیر برنامه ریزی راهبردی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اشاره کرد.

بازار خودروی ایران پس از دور تازه تحریم ها، با مشکلات متعددی مواجه شده است؛ با این حال دلیل اصلی گرانی خودرو را باید مربوط به فساد در این صنعت دانست چرا که پیش از آغاز تحریم ها نیز شاهد افزایش قیمت خودرو بودیم. انتظار نمی رود در آینده نزدیک وضع بازار خودرو بهبودی پیدا کند.

ارسال نظر